Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Hydrauliczne regulatory luzow zaworowych
Autor Wiadomość
ŁukaszGTi
[Usunięty]

Wysłany: 29-09-2006, 11:24   Hydrauliczne regulatory luzow zaworowych

mam takie pytanie,
na zimno(tzn gdy wlaczalem zimny silnik)zawsze przez pare minut stukaly hydrauliczne popychacze,potem bylo juz cicho,
teraz stukaja juz znacznie dluzej i nawet na cieplo slychac jak pracuja,

olej wymienialem 2razy czesciej niz trzeba(nic sie nie zmienilo),dodalem nawet dodatek do oleju
moj mechanik wyjmowal je i probowal wyssac z nich stary olej(gadal ze to pomoze)bo pod pokrywa olej slabiej jest rozprowadzany

teraz mysle ze trzeba bedzie je wymienic ale KOMPLET KOSZTUJE PRAWIE 1200zł + wymiana
CZY WARTO JE WYMIENIAC? CZY JAK NIE WYMIENIE TO BEDZIE DZIAC SIE COS ZLEGO?
CZY KTOS WIE GDZIE MOZNA KUPIC TANIEJ?
przypomne to jest silnik 1.8 16V 1994r

[ Dodano: 01-10-2006, 16:17 ]
byc moze zadalem zbyt trudne pytanie bo nikt nic nieodpisal

ja potrzebuje jedynie aby ktos cos na ten temat napisal,
moze ktos z was mial ten problem z tymi regulatorami,wpierw stukaly przy zimnym silniku potem zaczely caly czas glosno pracowac,
i wrescie ktos z was wymienil te regulatory i bylo juz "cicho"?
A MOZE KTOS NIE WYMIENIAL TYLKO JEST JAKIS SPOSOB ABY NIE STUKALY

moj mechanik jak juz napisalem niby wyjmowal te popychacze i prubowal wycisnac z nich stary olej(i mysle ze to zrobil),zmienil mi tez olej z MOBIL 10W40 na ELF 10W40 i dolal dodatek Motor-Life,ja wczesniej jeszcze gdy jezdzilem na MOBILU to dodalem Xeramic Space Technology
po tej robocie mechanika popychaczki zeczywiscie krucej stukaly! na zimno ale po jakims czasie wrucilo to samo! czy moze nawet wiecej bo slychac postukiwanie nawet cieplo

[ Dodano: 01-10-2006, 18:55 ]
:?:
 
 
Koton 
Forumowicz

Auto: Bez auta. Kiedys 92` CA5A
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Paź 2005
Posty: 356
Skąd: Kraków
Wysłany: 02-10-2006, 00:23   

Pytania nie są za trudne.
Wpisz w wyszukiwarce( na górze przycisk szukaj) hasło popychacze a czytania będziesz miał troche. :)
 
 
 
ROMEL 
Mitsumaniak
wariat...misiowy


Auto: C53A, C58A, CJ0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 32 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 904
Skąd: Strzelin
Wysłany: 02-10-2006, 05:23   

Łukasz czy znalazłeś odpowiedź na swoje pytanie??...

Jeżeli nie to daj znać...

Pozdro
_________________
COLT 1,8 16V GTI 91` C58
COLT 1,6 16V GTIS 91` C53
COLT 1,3 12V 96` CJ0

CHCIEĆ TO MÓC... MÓC TO CHCIEĆ...
 
 
 
ŁukaszGTi
[Usunięty]

Wysłany: 02-10-2006, 19:58   

dziekuje chlopaki, znalazlem, jest na ten temat duzo napisane w temacie "zamiana hydraulicznej regulacji na reczna"
na to wyglada ze to nie jest sprawa do olania! :shock: trzeba to koniecznie zrobic! :shock:
gdy go kupilem to juz stukal a zrobilem od tamtego czasu jakie 6000km
MAM NADZIEJE ZE NIC TAM SIE NIE WYKLEPALO PRZEZ TE POPYCHACZE I WYSTARCZY TYLKO JE WYMIENIC(nie stac mie na nic wiecej) :cry: BO W PRZECIWNYM RAZIE NIE BEDZIE MNIE STAC NA REMAT I FURA POJDZIWE SIE J**** :cry: a wtedy serce mi peknie

a to pech czy musialo mi sie to przydazyc :cry:

[ Dodano: 02-10-2006, 20:13 ]
alez jeszcze jedno pytanie!
czy kupie gdzies te popychacze za mniej jak za 1200zł?
i tak sie zadluze
a ile wymiana kosztuje?

[ Dodano: 02-10-2006, 20:44 ]
i jeszcze sie spytam
co mam powiedziec mechanikowi jak ma to zrobic? przeciez nie kazdy wie jak to jest w MITSUBISHI
-wiem ze przed wlozenioem musza byc napelnione olejem
co jeszcze?
 
 
Koton 
Forumowicz

Auto: Bez auta. Kiedys 92` CA5A
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Paź 2005
Posty: 356
Skąd: Kraków
Wysłany: 02-10-2006, 23:59   

Wszystkie ci tak klamocą czy tylko niektóre. Bo jak wszystkie to dość dziwne.

Zamiana regulacji automatycznej na ręczną to jest bez sensu.Do tego trzeba dobrego umysłu i bogatego wujka albo szóstki w lotto.

Z ceny wskazanej przez ciebie wynika że to będą zamienniki(AJUSY???) a one ponoć szybko odchodzą do nieba więc warto się zastanowić. Poczytaj jeszcze raz wszystko. Ja przerabiałem ten temat i wyszło że to nie popychacze... :evil:
 
 
 
ŁukaszGTi
[Usunięty]

Wysłany: 03-10-2006, 19:01   

na poczatku na zimnym silniku wiecej ich stuka,pozniej juz jakby dwa bac jeden(te cale stukanie jest jakies 5-10min na zimno,jak silnik juz sie nagrzeje to przestaja tylko gdy wysiadzie sie z samochodu to slychac lekkie przerywane co chwile postukiwanie)

czy to sa AJUSY nie wiem nie pytalem sie o nazwe ale skoro tak mowisz to musza byc one
 
 
ROMEL 
Mitsumaniak
wariat...misiowy


Auto: C53A, C58A, CJ0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 32 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 904
Skąd: Strzelin
Wysłany: 04-10-2006, 05:37   

Jak bedę miał chwilke to się rozpisze - teraz krótko...

AJUSY - takich szukać - kontakt z Japaneze proponuje... cieżko ale może sie udać...

Koszt to około 50 PLN za sztukę - a może da sie urwać na niżej...

Miałem przeboje z popychaczami w 4G61 - wyminiłem na Ajusy i od 50kkm spokój..

Pozdrawiam
_________________
COLT 1,8 16V GTI 91` C58
COLT 1,6 16V GTIS 91` C53
COLT 1,3 12V 96` CJ0

CHCIEĆ TO MÓC... MÓC TO CHCIEĆ...
 
 
 
ŁukaszGTi
[Usunięty]

Wysłany: 04-10-2006, 16:12   

dobrze ROMEL wazne abys cos mi napisal abym przestal sie przejmowac,bo boje sie ze po wymianie bedzie tak samo(ze za dlugo jezdzilem z tym)albo nie skonczy sie na samej wymianie popychaczy
-jak dludo jezdziles ze stukajacymi popychaczami?
-czy wymieniles tylko popychacze czy jeszcze cos?
-ile kosztowala Cie wymiana?
-piszesz ze odrazu po wymianie stuki nie znikly?

[ Dodano: 04-10-2006, 19:15 ]
Jeśli szybko zareagujemy, koszty będą niskie, natomiast zaniedbania mogą skończyć się poważną naprawą i niestety wysokimi kosztami. Hydrauliczne popychacze zaworów znacznie usprawniły obsługę samochodu. To dzięki nim nie trzeba wykonywać okresowej regulacji luzu zaworowego. Obsługa auta jest szybsza i jednocześnie tańsza. Popychacz jest montowany pomiędzy wałkiem rozrządu a zaworem i jego zadaniem jest kasowanie luzu zaworowego, który powstaje wskutek zużywania się współpracujących części.

[ Dodano: 04-10-2006, 19:18 ]
Przez popychacze przepływa olej silnikowy i dlatego są one bardzo wrażliwe na jakość zastosowanego oleju. Złej jakości, albo niewłaściwie dobrany może bardzo szybko uszkodzić ten precyzyjny i delikatny element. Podobna sytuacja nastąpi, jeśli znacznie wydłużymy okresy między wymianami oleju. Trwałość popychaczy jest różna, ale można przyjąć, że średnio wynosi ona około 150 tys. km. Oczywiście nierzadko zdarza się, że popychacze działają prawidłowo nawet po przebiegu 300 tys. km, a może się także zdarzyć, że już po 50 tys. będą kwalifikować się do wymiany.

[ Dodano: 04-10-2006, 19:21 ]
O uszkodzeniu popychaczy zaworowych może świadczyć hałas dochodzący z okolic pokrywy zaworów. Jest to wyraźne i metaliczne stukanie, takie jak w przypadku zbyt dużych luzów zaworowych. W pierwszej fazie uszkodzenia popychacze hałasują tylko krótko po uruchomieniu silnika, a później słychać je cały czas. Jeśli hałas zanika na wyższych obrotach może to świadczyć o zbyt małym ciśnieniu w układzie smarowania. Wymiana tylko jednego popychacza może być nieskuteczna, gdyż bardzo trudno jest wykryć uszkodzony (zwłaszcza jeśli jest to silnik 16-zaworowy). Jeśli koszt popychaczy jest spory, to po dokładnym osłuchaniu silnika można wymienić np. tylko na jednym cylindrze. Natomiast gdy popychacze nie są drogie, warto wymienić od razu wszystkie, bo prawdopodobnie trwałość pozostałych jest na ukończeniu. W ten sposób unikniemy niepotrzebnych kosztów ponownej robocizny. Koszt wymiany jest bardzo różny i zależy od łatwości dostępu do popychaczy oraz od ceny samych popychaczy.

Za hałas układu rozrządu nie można winić tylko popychaczy. Równie dobrze może go powodować zużyty wałek rozrządu lub niskie ciśnienie oleju spowodowane np. złym dobraniem filtra oleju (za mały przepływ oleju).

[ Dodano: 04-10-2006, 19:23 ]
Ręczna regulacja luzów zaworowych jest czynnością prostą i niekiedy wystarczy tylko szczelinomierz, zwykły klucz i śrubokręt. Natomiast w wielu silnikach regulacja luzu jest poważną, czasochłonną (nawet 8 godzin) i kosztowną operacją z demontażem paska rozrządu i wałków oraz wymianą niektórych elementów. Koszt regulacji wynosi od 30 do 500 zł, w zależności od stopnia komplikacji. Częstotliwość regulacji luzu jest różna od 10 do 100 tys. km. W przypadku zasilania LPG wskazane jest częstsze sprawdzanie luzów, gdyż w wielu silnikach zasilanych gazem luz ten bardzo szybko się zmniejsza. A brak luzu powoduje spadek mocy i może być także przyczyną poważnego uszkodzenia silnika.

[ Dodano: 04-10-2006, 19:35 ]
tzn juz wiem ze musze sie szykowac na wymiane tych wszystkich popychaczy,
przy okazji sprobuje wymienic tez POMPE OLEJOWA(CZY DROGA ONA JEST?)

i ciekae w jakim stanie sa wlki rozrzadu

o masakra duuuzo nadgodzin szykuje sie przez te najblizsze 2 miesiace
 
 
borecki
[Usunięty]

Wysłany: 05-10-2006, 01:31   

dawaj znac na biezaco jak prace i efekty jak bys mogl, chetnie poczytam

powodzenia
 
 
ROMEL 
Mitsumaniak
wariat...misiowy


Auto: C53A, C58A, CJ0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 32 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 904
Skąd: Strzelin
Wysłany: 06-10-2006, 13:18   

Źródło informacji całkiem całkiem... same sensowne uwagi...

Także dokładnie wiesz co masz zrobić, jak i kiedy...

Ja jeździłem przez jakis czas... raz stukały, raz nie itd... w końcu sie zdenerwowałem i wymieniłem...

Nie pisał ten ktos jeszcze o jednym... takie stuki szklanek - uszkadzaja dźwigienki i trzonki zaworów - pojawia sie na płaszczyznach stuku tzw rakowacizna materiałowa....


Pozdrawiam
_________________
COLT 1,8 16V GTI 91` C58
COLT 1,6 16V GTIS 91` C53
COLT 1,3 12V 96` CJ0

CHCIEĆ TO MÓC... MÓC TO CHCIEĆ...
 
 
 
ŁukaszGTi
[Usunięty]

Wysłany: 06-10-2006, 19:25   

wiem ze cos tam sie wystukuje,przeciez to stuka!! a jezeli tak jest NO TO NIENOMALNE,
tylko ja mam to jekie 6000km zawsze na zimno(nie wiem jak dlugo mial to moj poprzednik)
 
 
ROMEL 
Mitsumaniak
wariat...misiowy


Auto: C53A, C58A, CJ0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 32 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 904
Skąd: Strzelin
Wysłany: 06-10-2006, 20:10   

Możliwe że nie będzie źle... to z drugiej strony nie rozlatuje sie od tak odrazu - bo coś tam zaczęło stukać... tak że ja bym był spokojny...

Posprawdzaj co możliwe... podejmij decyzje co i jak... no i trzeba usunąć problem..

Im szybciej tym lepiej...

PZDR
_________________
COLT 1,8 16V GTI 91` C58
COLT 1,6 16V GTIS 91` C53
COLT 1,3 12V 96` CJ0

CHCIEĆ TO MÓC... MÓC TO CHCIEĆ...
 
 
 
ŁukaszGTi
[Usunięty]

Wysłany: 13-11-2006, 19:59   

witam wszystkich

DZIS ODEBRAŁEM MIŚKA OD MOJEGO MECHANIKA!!! :D
w koncu wymienilem koszmarne popychacze :D , ciesze sie ze udalo mi sie to zrobic, tak dlugo nosilem sie z tym zamiarem,
silnik cicho pracuje bez zadnych stukow na zimno i na cieplo ale wszystko sie okaze w najblizszym czasie podczas eksploatacji, podziele sie informacjami
napiecia i plyn chlodniczy :wink:

przy okazji wymienilem tez olej(na ten sam czyli ELF 10 W40), przewody wysokiego

jestem tylko jednego ciekaw dlaczego mechanik wlal oleju ponad MAX, moze zalozyl ze po wymianie na nowy troche go ubedzie
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21949
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 13-11-2006, 22:47   

Łukasz W napisał/a:
dlaczego mechanik wlal oleju ponad MAX


Mógł wlać na początku, bo zawsze trochę oleju po odpaleniu wciągnie filtr. Jeśli nadal masz ponad MAX to jak najszybciej go upuść na poziom powiedzmy 3/4 na skali. Za dużo oleju w silniku może spowodować zbyt wysokie ciśnienie w układzie smarowania i w konsekwencji "wypchnięcie" go uszczelniaczami bądź uszczelkami.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.