 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[Cari 1.8 GDI] Nowy Posiadacz Carismy |
Autor |
Wiadomość |
Father
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8GDI 125km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Maj 2015 Posty: 73 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 31-05-2015, 18:28 [Cari 1.8 GDI] Nowy Posiadacz Carismy
|
|
|
Witam serdecznie wszystkich mitsumaniaków!!
Jestem nowym szczesliwym posiadaczem Mitsubishi Carismy, chcialbym sie dowiedzieć od weteranów jak wyglada eksploatacja tej perełki ?? Mam zamiar dobrze zaopiekować sie nowym nabytkiem i chcialbym wiedziec kilka rzeczy, a więc:
1- co ile km wymiana oleju w skrzyni biegów i na jaki??
2- z jakiego modelu laguny moge dostac oslone na wybierak skrzyni biegow??(gdzies tu o tym czytalem i chcialbym takie cos u siebie zrobic tez, na szrocie kupic czy cos )
3- czy to normalne ze w czasie zmiany biegów po wcisnieciu sprzegła obroty jeszcze przez ułamek sekundy trzymaja obroty ?? gdzies wyczytalem ze to normalne w tym aucie ale nie jestem pewien.
4- cos mi skrzypi w zawieszeniu jak powoli jade i na nierównosciach, widzialem ze osłony od lączników stabilizatora są poprzerywane ale czy to tylko przez to czy moze byc cos jeszcze??
5- co ile km powinienem czyscic przepustnice??
6- co jaki czas powinienem czyscic filtr yyy... ten za schowkiem
7- czy są jeszcze jakies zabiegi o których powinienem wiedziec, ze wykonuje się je periodycznie??
8- jakieś wskazówki na temat ekonomicznej jazdy po miescie tym smoczkiem?:D bo ponizej 9L nie moge zejsc cos
9- czy poradze siebie z wymiana kompletu akcesoriów eksploatacyjnych do wybieraka skrzyni biegów? dość dziwnie mi gałka do zmiany biegów pracuje, tzn nie cofa sie na pozycje środkową po zbiciu biegu niekiedy itp. ale biegi wchodza wszystkie i nie zacinaja sie, nie wybijaja, wiec wolalbym zrobic cos zanim zaczną
10- Co ile km wymiana rozrzadu? i czy hydrauliczny napinacz trzeba wymieniac za kazdym razem? strasznie to drogie.. =P
Dziekuję z góry za wszystkie odpowiedzi!
PS. Dodam tylko ze to Carisma z 1998r 1.8GDI 16v 125km |
_________________ Druga miłość <B Mitsubishi Carisma 1.8 GDI 16v 1998r Manual |
|
|
|
 |
apg2312
Mitsumaniak

Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 2310 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 31-05-2015, 19:02
|
|
|
Możesz pobrać i poczytać :
http://www.mitsubishi.pl/...zystkie_do7.pdf
Oczywiście, stosuj 15 tyś. km/12 mieś. |
_________________ Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23646 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 31-05-2015, 19:09
|
|
|
Father napisał/a: | 1- co ile km wymiana oleju w skrzyni biegów i na jaki?? | W manualnej skrzyni 2,2litra 75W90 GL4
Father napisał/a: | 2- z jakiego modelu laguny moge dostac oslone na wybierak skrzyni biegow??(gdzies tu o tym czytalem i chcialbym takie cos u siebie zrobic tez, na szrocie kupic czy cos ) | W GDI jest japońska skrzynia więc nic nie pasuej z Renault
Father napisał/a: | 3- czy to normalne ze w czasie zmiany biegów po wcisnieciu sprzegła obroty jeszcze przez ułamek sekundy trzymaja obroty ?? gdzies wyczytalem ze to normalne w tym aucie ale nie jestem pewien. | Dopóki się nie wieszaja to nie ma powodów do obaw, czujnik predkości wraz z czujnikiem obciązenia są sprzezone podając sygnał do ECU i odpowiednio wysterowując
Father napisał/a: | 4- cos mi skrzypi w zawieszeniu jak powoli jade i na nierównosciach, widzialem ze osłony od lączników stabilizatora są poprzerywane ale czy to tylko przez to czy moze byc cos jeszcze?? | Może to być dowolny element zawieszenia lub układu kierowniczego trzeba sie udac na oględziny do warsztatu
Father napisał/a: | 5- co ile km powinienem czyscic przepustnice?? | W GDI ta reguła uzależniona jest od trybu użytkowania prócz przepustnicy wymaga sie też czystosći pozostałej częsci układu dolotowego, trzeba kontrolować temat co 30tyś lub co roku
Father napisał/a: | 6- co jaki czas powinienem czyscic filtr yyy... ten za schowkiem | http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=79256
Father napisał/a: | 7- czy są jeszcze jakies zabiegi o których powinienem wiedziec, ze wykonuje się je periodycznie?? | Znajdziesz w instrukcji obsługi http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=3939
Father napisał/a: | 8- jakieś wskazówki na temat ekonomicznej jazdy po miescie tym smoczkiem?:D bo ponizej 9L nie moge zejsc cos | Jak wyżej opisane w instrukcji obsługi
Father napisał/a: | 9- czy poradze siebie z wymiana kompletu akcesoriów eksploatacyjnych do wybieraka skrzyni biegów? dość dziwnie mi gałka do zmiany biegów pracuje, tzn nie cofa sie na pozycje środkową po zbiciu biegu niekiedy itp. ale biegi wchodza wszystkie i nie zacinaja sie, nie wybijaja, wiec wolalbym zrobic cos zanim zaczną | Skrzynia japońska sterowana linkami, do sprawdzenia lewarek, linki wraz z mocowaniami na skrzyni oraz mechanizm na skrzyni
Father napisał/a: | 10- Co ile km wymiana rozrzadu? i czy hydrauliczny napinacz trzeba wymieniac za kazdym razem? strasznie to drogie.. =P | Zamiennik co 60tyś km lub 4 lata zależnie od tego co nastepuje pierwsze, hydrauliczny napinacz można sprawdzić na poprawnosć działania, na allegro jednak można znależć zestawy dobrych producentów wraz z hydraulicznym napinaczem w kwocie 600-700zł markowych producentów np http://allegro.pl/rozrzad...5195303377.html |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Father
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8GDI 125km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Maj 2015 Posty: 73 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 31-05-2015, 23:17
|
|
|
Dzieki bardzo kolego, tylko nadal nie wiem co ile km trzeba wymienic olej w skrzyni biegow??
[ Dodano: 31-05-2015, 23:22 ]
Father napisał/a: | 9- czy poradze siebie z wymiana kompletu akcesoriów eksploatacyjnych do wybieraka skrzyni biegów? dość dziwnie mi gałka do zmiany biegów pracuje, tzn nie cofa sie na pozycje środkową po zbiciu biegu niekiedy itp. ale biegi wchodza wszystkie i nie zacinaja sie, nie wybijaja, wiec wolalbym zrobic cos zanim zaczną | Skrzynia japońska sterowana linkami, do sprawdzenia lewarek, linki wraz z mocowaniami na skrzyni oraz mechanizm na skrzyni
[quote="Father"]
czyli kupno tego zestawu nic nie da??http://allegro.pl/mitsubi...5327910141.html |
_________________ Druga miłość <B Mitsubishi Carisma 1.8 GDI 16v 1998r Manual |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
|
|
|
 |
Father
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8GDI 125km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Maj 2015 Posty: 73 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 01-06-2015, 00:17
|
|
|
ale w tych tematach same info o evoscanach i silniku, a silnik w mojej pięknej cyka jak marzenie, nawet sie do niego nie dotykam ale dzieki za info ze 1.8 maja inna skrzynie niz 1.6, dobrze wiedziec, kurde trudny ten samochod w eksploatacji, strasznie duzo wymaga "opieki" |
_________________ Druga miłość <B Mitsubishi Carisma 1.8 GDI 16v 1998r Manual |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 01-06-2015, 05:58
|
|
|
Wcale to autko w eksploatacji nie odbiega jakoś od normy jedynie silnik w Twoim jest bardziej skomplikowany ale jeśli jest z nim wszystko OK i pasuje Ci jazda tylko na benzynie bo montaż LPG przez bezpośredni wtrysk benzyny jest bardzo utrudniony i raczej nieekonomiczny to sama eksploatacja nie będzie odbiegała od normy. Jeśli zaczęło by się dziać coś z silnikiem to wtedy warto poczytać podane przeze mnie tematy bo jest w nich opisana większość bolączek zjeżdżonych takich jednostek. Często też mechanicy nie mają o nim pojęcia i potrafią więcej zepsuć niż naprawić naciągając na niemałe koszty i najczęściej w takich przypadkach ratunkiem jest forum. |
|
|
|
 |
apg2312
Mitsumaniak

Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 2310 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 01-06-2015, 08:03
|
|
|
Father napisał/a: | Dzieki bardzo kolego, tylko nadal nie wiem co ile km trzeba wymienic olej w skrzyni biegow?? |
Hmmm...zakładałem, że po kupnie samochodu wymienisz podstawowe rzeczy, typu rozrząd, paski klinowe, układ WN (świece, kable) - i oczywiście wszystkie płyny eksploatacyjne, czyli oleje (silnikowy i przekładniowy), płyn hamulcowy, płyn chłodniczy, filtry. Wiem, wydatek jest to dość spory, ale wtedy NA PEWNO wiesz, co masz - co jest nalane/wymienione i kiedy.
Oczywiście, jeśli na 300% ufasz sprzedawcy auta, że wszystko powyższe było niedawno wymieniane, to nie musisz tego robić...
plecho1 napisał/a: | Olej w skrzyni powinien być wymieniany, jeśli dobrze pamiętam. co 60 tys km |
W poradnika Liqui Moly i Motula co 75 tyś.
http://liquimoly.pl/produkty/katalog-wymiany-oleju
https://www.motul.com/pl/.../recommendation
Ale skrócenie do 60 tyś na pewno nie zaszkodzi |
_________________ Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...
 |
|
|
|
 |
Father
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8GDI 125km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Maj 2015 Posty: 73 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 01-06-2015, 11:45
|
|
|
apg2312 napisał/a: | Father napisał/a: | Dzieki bardzo kolego, tylko nadal nie wiem co ile km trzeba wymienic olej w skrzyni biegow?? |
Hmmm...zakładałem, że po kupnie samochodu wymienisz podstawowe rzeczy, typu rozrząd, paski klinowe, układ WN (świece, kable) - i oczywiście wszystkie płyny eksploatacyjne, czyli oleje (silnikowy i przekładniowy), płyn hamulcowy, płyn chłodniczy, filtry. Wiem, wydatek jest to dość spory, ale wtedy NA PEWNO wiesz, co masz - co jest nalane/wymienione i kiedy.
Oczywiście, jeśli na 300% ufasz sprzedawcy auta, że wszystko powyższe było niedawno wymieniane, to nie musisz tego robić...
plecho1 napisał/a: | Olej w skrzyni powinien być wymieniany, jeśli dobrze pamiętam. co 60 tys km |
W poradnika Liqui Moly i Motula co 75 tyś.
http://liquimoly.pl/produkty/katalog-wymiany-oleju
https://www.motul.com/pl/.../recommendation
Ale skrócenie do 60 tyś na pewno nie zaszkodzi | .
Ufam sprzedawcy co do wymian wszystko mi powiedzial kiedy bylo robione, a swiece zalozyl strasznie dobre bo 100zl ponad za szt. Jakies platynowe? Juz nie pamietam jak sie to zwalo, ale mam spokoj na dlugi czas z tym. Cari kupilem od mitsumaniaka ktory mial ja od 2006r i naprawde dbal o to autko, ja tez zamierzam dbac i teraz w dlugi weekend wyczyszcze przepustnice i filtr przeciwpylkowy elektrostatyczny, bo polecil mi to zrobic, przed chwila dzwonilem do niego i olej w skrzyni wymienial niedawno wiec uff mam spokoj z tym;) dzieki za pomoc chlopaki jak wejde na kompa to napewno dam 'pomogl' ! |
_________________ Druga miłość <B Mitsubishi Carisma 1.8 GDI 16v 1998r Manual |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 01-06-2015, 12:09
|
|
|
Nie ma za co
Niech się sprawuje jak najlepiej. |
|
|
|
 |
Father
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8GDI 125km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Maj 2015 Posty: 73 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 01-06-2015, 18:03
|
|
|
plecho1 napisał/a: | Nie ma za co
Niech się sprawuje jak najlepiej. |
I jak najdluzej;) to takie moje male marzenie, mam wobec niej sporo planow;> |
_________________ Druga miłość <B Mitsubishi Carisma 1.8 GDI 16v 1998r Manual |
|
|
|
 |
apg2312
Mitsumaniak

Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 2310 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 01-06-2015, 23:45
|
|
|
Father napisał/a: | mam wobec niej sporo planow |
Zdradź jakie |
_________________ Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...
 |
|
|
|
 |
Father
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8GDI 125km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Maj 2015 Posty: 73 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 02-06-2015, 01:00
|
|
|
A wiec... Jak juz sie uporam z zawieszeniem i kilkoma drobiazgami wewnatrz. To mam zamiar zrobic:
Skorzana tapicerke wewnatrz, przyciemnic szyby, wstawic dobre audio, zrobic renowacje lakieru, wstawic felgi 16', kupic+ zalozyc oryginalny spojler na tyleczek, zrobic niebieskie podswietlenie zegarow + czerwone wskazowki i chyba tyle, chcialbym przezroczyste lampy z przodu takie jak ta po lifcie ale to raczej niemozliwe;(( |
_________________ Druga miłość <B Mitsubishi Carisma 1.8 GDI 16v 1998r Manual |
|
|
|
 |
volve
Mitsumaniak

Auto: Colt CZC 1.5T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 47 razy Dołączył: 31 Sty 2010 Posty: 4047 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 02-06-2015, 08:03
|
|
|
apg2312 napisał/a: | układ WN (świece, kable) |
To GDI, tutaj są fajkocewki, więc wymieniasz jedynie świece (i sprawdzasz stan fajkocewek).
Cytat: | 8- jakieś wskazówki na temat ekonomicznej jazdy po miescie tym smoczkiem?:D bo ponizej 9L nie moge zejsc cos |
W mieście ciężko zejść poniżej 9l/100km. Da się, ale będziesz jeździł jak emeryt
Ogólnie GDI w mieście pali jak każdy normalny silnik o tej pojemności, natomiast na trasie można na prawdę uzyskać ładne spalanie. |
_________________ Mitsubishi Carisma 1.8 GDI Elegance
 |
|
|
|
 |
rasiak1980
Forumowicz

Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy Dołączył: 24 Wrz 2008 Posty: 997 Skąd: Sopot
|
Wysłany: 06-06-2015, 20:22
|
|
|
1. wiem że powinno sie wymieniać ale ja bym proponował oleju nie wymieniać u mnie po wymianie w GDI skrzynia juz nigdy nie chodziła jak przed wymianą, ewentualnie wymienić na taki jak stosowali w fabryce
2. raczej nic z renault nie będzie pasowało bo to inna skrzynia jeżeli chodzi ci o tą gumę koło tego ramienia co ze skrzyni wychodzi.
3. nie jest to normalne sprawdź czy nie łapie lewego powietrza w dolocie za przepływomierzem tam na trąbie słonia jest miejsce do którego wchodzi rurka 5-7 mm i jest tam takie plastikowe kolanko 90 stopni ono lubi się ułamać albo wysunąć z trąby słonia, jak dolot szczelny to sprawdź trzpień od by-pass-a w przepustnicy
4. sprawdź z tyłu tzw "cukierki" i tuleje metalowo gumowe w wahaczach przód i tył popsikaj gumy drążka stabilizatora preparatem najlepiej dedykowanym bądź CARBAFLO (bo nie rozpuszcza gumy jak olej), to samo z gumą z przodu od wahacza i gumami drążka stabilizatora z przodu, a końcówki drążka wymień bo to grosze kosztuje.
5. w zależności od tego jak szybko się brudzi ciężko to określić ale raz na rok można taką operacje przeprowadzić przy odrobinie wprawy zajmuje to 20-30 minut
6. jeżeli masz wymienny filtr od klimy powinno się to robić co roku ty najpewniej masz filtr elektrostatyczny którego się nie powinno czyścić bo łatwo można go uszkodzić
7. to samo co w normalnym samochodzie dodatkowo można wyczyścić środek wymiennika klimy tam często liście się zbierają.
8. mi w mieście GDI spalał około 8,3 litra przy normalnej a nawet rzekłbym agresywnej jeździe teraz DiD spala mi 7,7 mojemu Ojcu z kolei GDI spala 6,9-7 litrów w mieście co ciekawe przy normalnej jeździe z tym że inaczej biegi wrzuca pod wzniesienia jedzie na niższym biegu niż ja bym jechał no i hamuje biegami.
9. nie wiem czy to nie jest przypadkiem problem z cięgnami możesz spróbować wpuścić tam olej strzykawką z igłą i rozruszać możliwe że linka jest prze skorodowana i są opory do tego są tuleje plastikowo metalowe warto tam przeczyścić i przesmarować.
10. z tego co wiem napinacz trzeba sprawdzić pod kątem wycieków jest to zwykła sprężyna z tłumieniem hydraulicznym, w innych samochodach napinacz wymienia się co 2 wymianę rozrządu chyba że wycieka olej, ja dla spokoju wymieniłem. |
|
|
|
 |
|
|