wysokie obroty |
Autor |
Wiadomość |
deejay
Mitsumaniak

Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6103 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 22-02-2007, 21:37 wysokie obroty
|
|
|
Witam Mitsumaniaki mam problem który mnie zastanawia chodzi mi o obroty na zimnym silniku czyli ssanie [ galant E33 2.0 8V ] moim zdaniem te obroty są za duże gdy odpalam rano zimny silnik mam ok. 2100 obr/min i powoli ale to powoli schodzą do tysiąca po przejechaniu ok 2-3 km. . Sprawdzałem czy może jakieś podciśnienie nie jest uszkodzone lub coś podobnego ale wszystko jest w porządku cacy. Moim zdaniem ssanie rano powinno mieć ok 1500 obr/min gdzieś w tych granicach . Czy ktoś może coś poradzić co z tym robić i czy powinno tak być z tymi obrotami. Dzięki za info pozdrawiam Barney |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24338 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 22-02-2007, 21:47
|
|
|
zobacz na mojej www - tam jest regulacja obrotow |
|
|
|
 |
deejay
Mitsumaniak

Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6103 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 22-02-2007, 21:58 obroty
|
|
|
Prawde mówiąc właśnie po tej regulacji mam takie obroty , nie odrazu na drugi dzień ale systematycznie każdego dnia co dzień rano obroty stawały się coraz większe ??? co jest powodem ??? |
|
|
|
 |
Meteo [Usunięty]
|
Wysłany: 22-02-2007, 22:36
|
|
|
Czyszczenie przepustnicy moze usunac Twoj problem . Rowniez instrukcje do tego znajdziesz na stronie KRZYZAKA |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24338 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 23-02-2007, 10:29
|
|
|
regulacja jest poprawna, jesli wszystko w aucie jest sprawne - skoro jest zle, to oznacza:
- auto jeszcze nie doszlo do swoich parametrow (moj ma tak z tydzien po odlaczeniu aku)
- cos jest uszkodzone i nie da sie poprawnie go wyregulowac |
|
|
|
 |
deejay
Mitsumaniak

Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6103 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 23-02-2007, 19:58 obroty
|
|
|
Witam , wiem że po odłączeniu aku. silnik ustawia się dłuższy czas bo robiłem to już kilka razy , ale wyczyściłem jeszcze raz dzisiaj przepustnice chociaż była idealnie czysta i i sprawdziłem czy niema żadnych błedów w ECU ale niema , zobaczymy co bedzie w najbliższych dniach sie działo z obrotami rano , a jak nie to ustawie jeszcze raz obroty i wtedy zobaczymy jak to bedzie z tymi obrotami . Wielki dzięki za info . |
|
|
|
 |
kamilek
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.4 A/T '87
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 15 Kwi 2006 Posty: 1107 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: 23-02-2007, 22:36
|
|
|
Ja myślę, że przyczyna leży zupełnie gdzie indziej:
bartekdeejay napisał/a: | powoli ale to powoli schodzą do tysiąca |
Jeżeli schodzą do tej wartości, to znaczy, że tak ustawiłeś. A to źle. Powinno być 750 +/- 100 RPM.
A jeżeli to nie pomoże? Cóż, sam tak mam . Po regulacji obroty wciąż rosną. Raz miałem już 1200 na wolnych! Sam nie wiem, co z tym fantem zrobić. Ale z chęcią się dowiem, jeśli ktoś ma jakieś pomysły . |
_________________ Długa historia jeszcze nie mojego Galanta - 100% gotowy, teraz jak nowy
Galant E33 - koniec przygody
"Galant E15 - teraz już nie robią takich samochodów miał 20lat ale takiego komfortu to już nigdy później nie widziałem" - by Burst |
|
|
|
 |
ziółek [Usunięty]
|
Wysłany: 24-02-2007, 14:49
|
|
|
A co sądzicie o złej pracy czujnika temperatury silnika? To znaczy na zimnym silniku ''pokazuje'' nizsza temp. niz jest w rzeszywistosci
Po czyszczeniu przapustnicy i ustawieniu obrotow, gdy odpalam go rano(zimny) wkreca sie na 100 RPM zeby po chwili wkrecic sie na ok. 1500 (u Was podobnie? )
I ostatni sprawa przy odpalaniu na ciepłym wkreca sie na 1200-1800 zaby po chwili spasc do wlasciwych. wedlug mnie negatywny objaw. Co jest przyczyna i jak to leczyc
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
kamilek
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.4 A/T '87
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 15 Kwi 2006 Posty: 1107 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: 24-02-2007, 15:14
|
|
|
ziółek napisał/a: | A co sądzicie o złej pracy czujnika temperatury silnika? |
W Twoim przypadku czujnik ten jest sprawny, bo:
ziółek napisał/a: | po chwili wkrecic sie na ok. 1500 |
ziółek napisał/a: | gdy odpalam go rano(zimny) wkreca sie na 100 RPM zeby po chwili wkrecic sie na ok. 1500 |
Też tak miałem przed czyszczeniem przepustnicy i regulacją obrotów. Ale Ty piszesz, że to robiłeś. Ale mam pewne wątpliwości, czy aby regulacja przeprowadzona przez Ciebie była pełna. Jedno pytanie: ustawiałeś TPS? |
_________________ Długa historia jeszcze nie mojego Galanta - 100% gotowy, teraz jak nowy
Galant E33 - koniec przygody
"Galant E15 - teraz już nie robią takich samochodów miał 20lat ale takiego komfortu to już nigdy później nie widziałem" - by Burst |
|
|
|
 |
ziółek [Usunięty]
|
Wysłany: 24-02-2007, 17:27
|
|
|
kamilek napisał/a: | Ale mam pewne wątpliwości, czy aby regulacja przeprowadzona przez Ciebie była pełna. Jedno pytanie: ustawiałeś TPS? |
Brawo! Niestety nie miałem miernika i ten krok opuscilem
A co moze byc przyczyna wkrecania sie silnika (juz cieplego) tak wysoko, czy tak po prostu ma byc
Odnosnie czujnika temp. mysilalem,ze to moze byc problem bartekdeejay |
|
|
|
 |
kamilek
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.4 A/T '87
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 15 Kwi 2006 Posty: 1107 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: 24-02-2007, 17:40
|
|
|
ziółek napisał/a: | A co moze byc przyczyna wkrecania sie silnika (juz cieplego) tak wysoko, czy tak po prostu ma byc |
Tak właśnie ma być. Z tym, że u mnie wkręca się na 1500 RPM, ale 300 RPM w te czy we w te nie robi różnicy
Ustaw TPS, a Twoje problemy powinny zniknąć. |
_________________ Długa historia jeszcze nie mojego Galanta - 100% gotowy, teraz jak nowy
Galant E33 - koniec przygody
"Galant E15 - teraz już nie robią takich samochodów miał 20lat ale takiego komfortu to już nigdy później nie widziałem" - by Burst |
|
|
|
 |
deejay
Mitsumaniak

Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6103 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 25-02-2007, 00:41 obroty
|
|
|
Witam wszystkich ponownie , nikt by nie zgadł co było powodem tak wysokich obrotów zimnego silnika , powodem był alternator !!!!!! . A wszystko wyjaśniło się dzisiaj gdy wymieniałem szczotki w alternatorze nie myśląc wogóle o obrotach . Tak naprawde to niebyło "dobrej " masy w alternatorze i powodem tego były skoki napięcia , i przez to komputer dostawał "wariacji" na to wygląda, bo gdy już po wymianie szczotek i zamontowaniu alternatora w aucie odpaliłem zimny silnik { było to po ok. 4,5 godzinach } to obroty były na poziomie 1600--1700 obr/minwiec chyba prawidłowo !!! . Kto by pomyślał ze powodem tego bedzie alternator , ale poczekam do rana wtedy bedzie chwila prawdy !? , ale jak narazie jestem bardzo zadowolony a zarazem zdziwiony tym alter. Pozdrawiam i dzięki za wszystkie Info Barney.
[ Dodano: 25-02-2007, 11:18 ]
I wszystko sie wyjaśniło dzisiaj rano Galancik odpalił bezproblemowo jak zawsze , i ssanie wróciło do normy czyli ok.1600 obr/min Pozdrawiam Barney |
|
|
|
 |
CIENIO1
Forumowicz
Auto: GALANT 2,5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Gru 2010 Posty: 57 Skąd: Bełchatów
|
Wysłany: 05-02-2011, 20:39 wysokie obroty galant 2l
|
|
|
witam.mam problemik z moim galem 2l.w wczoraj przyjechałem i było ok.rano odpalam i zong 2000tys.obr. pojechałem ze 3km i to samo .po 3 godzinach odpaliłem i miał chwile 1500 obr.i zaraz powoli wpadł na 2200obrotow.czy to jest krokówka? czy wystarczy jak ja przemyje? czy ,może jeszcze coś innego jest? |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 06-02-2011, 00:29
|
|
|
CIENIO1, nie ten dział.
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewforum.php?f=114
W tym dziale jest Twój Galant. |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
grend
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1,6 16v 103KM 4G92
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Sty 2012 Posty: 2 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: 19-01-2012, 20:29 Wzrastające obroty zimnego silnika
|
|
|
Witam,
U mnie też występują takie objawy. I nasuwa mi się wniosek, że to może być niedoładowany akumulator. Sytuacja taka ma szczególnie miejsce pod dłuższym postoju, po którym akumulator traci swoje parametry.
Czy to możliwe, że komputer silnika odczytując zbyt niskie napięcie sam podnosi obroty po to by doładować rozładowany akumulator?
Dodam, że mam fabryczny akumulator (63Ah, 455amps), który ma ponad 7 lat.
Z odpalaniem nie mam problemów, ale za nim odpali trzeba chwilę pokręcić.
Dodam jeszcze, że na wolnych obrotach gdy uruchomię wszystkie odbiorniki prądu (światła, radio, wentylator na 4, ogrzewanie tylnej szyby) to przygasają światła, wentylator zmniejsza obroty i dopiero chwilę po dodaniu gazu tak około 2000 obr. światła się rozjaśniają i wentylator zwiększa obroty. |
|
|
|
 |
|