| 
		Awaria silnika/układu paliwowego | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 JCH  		  
		 
         Mitsumaniak Forumowa Opozycja
  
  
                  Auto: OBK 2.0 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 101 razy Dołączył: 23 Maj 2005 Posty: 8078 Skąd: Bytom 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 14-02-2012, 21:53   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Takie lekkie OT...   
 
W trakcie weekendu kolega z pracy byl w Szaflarach k. Zakopca. W niedziele rano -30'C - byl przekonany ze nie odpali. Renault Scenic 1.9 dci odpalil. Paliwo: zwykly ON z Auchana. | 
             
						
				_________________ "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"
 
 
 
MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Haniball  		  
		 
         Forumowicz
  
                  Auto: 1.8 DID MIVEC 4WD, 150 KM 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 04 Lis 2011 Posty: 100 Skąd: JG 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 15-02-2012, 07:48   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | JCH napisał/a: | 	 		  Takie lekkie OT...   
 
W trakcie weekendu kolega z pracy byl w Szaflarach k. Zakopca. W niedziele rano -30'C - byl przekonany ze nie odpali. Renault Scenic 1.9 dci odpalil. Paliwo: zwykly ON z Auchana. | 	  
 
 
Znajomego Fiat Ducato na common rail garażowany pod chmurką,  chyba 5 latek przy -27 ~~-29 też odpalić( męczył się) i śmigał a zwykłe ON z Orlenu, co ważne silnik nie miał czkawki. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 desko  		  
		 
         Mitsumaniak
  
                  Auto: Mitsubishi ASX 1.8 4WD 
                  Kraj/Country: Norway 
                  Dołączył: 25 Lis 2010 Posty: 50 Skąd: Norwegia 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 15-02-2012, 08:23   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Mieszkam w Norwegii, są tygodnie gdzie temperatura -20 to już upał, czytam o waszych problemach z zapalaniem i zastanawiam się, jaka jest różnica pomiędzy ASX-ami zamawianymi przez Mitsubishi w Norwegii i w Polsce, wszystkiego na paliwo nie da się zwalić skoro inne auta działają. Różnica między zapalaniem latem, a zimą to tylko dłuższy czas grzania święc. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Student  		  
		 
         Mitsumaniak
  
                  Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 44 razy Dołączył: 24 Cze 2005 Posty: 2986 Skąd: Marki 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 15-02-2012, 08:34   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Już wam pisałem że to filtr jest dziadowski a właściwie zbyt gęsty (wyjać go na zimę i problemów nie będzie) , do tego dojdzie paliwko i sukces gotowy    | 
             
						
				_________________ Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Haniball  		  
		 
         Forumowicz
  
                  Auto: 1.8 DID MIVEC 4WD, 150 KM 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 04 Lis 2011 Posty: 100 Skąd: JG 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 15-02-2012, 13:08   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Student napisał/a: | 	 		  Już wam pisałem że to filtr jest dziadowski a właściwie zbyt gęsty (wyjać go na zimę i problemów nie będzie) , do tego dojdzie paliwko i sukces gotowy    | 	  
 
Raczej NIE
 
 
Dostałem dziś odp. od FILTRONA cyt." Planujemy wdrożyć ten filtr pod numerem PP 852/3 w październiku 2012r."
 
 
edit
 
Fota felernego ON(ok-18~~-20stC)  wyciągnięte za okna http://www.fotoszok.pl/upload/b8c73ffc.jpg a tu po chwili w cieple jak się rozmraża http://www.fotoszok.pl/upload/de057492.jpg | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 maciej79  		  
		 
         Forumowicz
  
                  Auto: Lancer SB 1.8 wersja lpg 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 04 Maj 2011 Posty: 36 Skąd: pomorskie 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 06-05-2012, 19:25   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | tomekrvf napisał/a: | 	 		   	  | Student napisał/a: | 	 		  | Wymieńcie filtr na tak badziewny jak paliwo czyli np. Filtrona, jeżeli jest albo jeszcze tańszy | 	  
 
Student, pamiętaj że za filtrem jest pompa i wtryski które kosztują ciut więcej jak filtr    | 	  
 
w 1.8 benz nie wystepuje wymienny filtr paliwa ,filtr w postaci sitka jest zintegrowany z pompa paliwa  (info serwis) i co w takim przypadku myslec o trwalosci wtryskow??? | 
             
						
				_________________
 
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 krzychu  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3 
                  Zaproszone osoby: 1 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12611 Skąd: Bielsko-Biała 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 06-05-2012, 19:50   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | maciej79 napisał/a: | 	 		  
 
w 1.8 benz nie wystepuje wymienny filtr paliwa ,filtr w postaci sitka jest zintegrowany z pompa paliwa  (info serwis) i co w takim przypadku myslec o trwalosci wtryskow??? | 	  
 
 
A tam wtryski w benzynie są raczej bezproblemowe i nie tak precyzyjne jak w dyszlu. U mnie też się filtra paliwa nie wymienia i jakoś jeżdżę ja i jeżdżą inni. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 vavoom  		  
		 
         Forumowicz
  
                  Auto: ex-ASX 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Cze 2011 Posty: 357 Skąd: Rzeszów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 13-12-2012, 10:16   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Zima przyszła, temperatury coraz niższe...
 
Minąłem dziś na trasie ASXa, który miał przesłonięty cały dolny wlot powietrza, ten poniżej tablicy rejestracyjnej. Czy ktoś może powiedzieć, czy to w jakiś sposób pomaga/ułatwia jazdę w mroźnych warunkach? | 
             
						
				_________________ Testy napędów 4x4 - zapraszam forumowiczów na FB: http://www.facebook.com/StacjaKontroliTrakcji | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 krzychu  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3 
                  Zaproszone osoby: 1 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12611 Skąd: Bielsko-Biała 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 13-12-2012, 10:19   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               vavoom     znaczy co miał pod rejestrację włożony karton czy jak? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 sh  		  
		 
         Forumowicz
  
                  Auto: ---- 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 30 Kwi 2011 Posty: 55 Skąd: Łódź 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 13-12-2012, 10:20   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Szybciej sie nagrzewa. Dobre do diesel'a na miasto, zamiast nagrzewac sie w 15 minut to nagrzeje sie w 5. Ale na trasie? Albo cos zepsute albo szybko sie zepsuje    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 vavoom  		  
		 
         Forumowicz
  
                  Auto: ex-ASX 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Cze 2011 Posty: 357 Skąd: Rzeszów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 13-12-2012, 10:41   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Przy temperaturze -10 stopni ASX potrzebuje jakieś 15 kilimetrów na pełne rozgraznie silnika. W zeszłym roku, przy poniżej -20 nie nagrzewał się w ogóle do "pełnego poziomu", czyli wskaźnik był lekko poniżej środka. Może stąd ta przesłona właśnie...
 
 
 	  | krzychu napisał/a: | 	 		  | znaczy co miał pod rejestrację włożony karton czy jak? | 	  
 
Miał cały dolny wlot przesłonięty chyba czymś plastikowym, dociętym do kształtu wlotu. Gdyby to było czarne, to nawet bym nie zauważył, ale było białe... Wizualnie katastrofa    | 
             
						
				_________________ Testy napędów 4x4 - zapraszam forumowiczów na FB: http://www.facebook.com/StacjaKontroliTrakcji | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 krzychu  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3 
                  Zaproszone osoby: 1 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12611 Skąd: Bielsko-Biała 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 13-12-2012, 10:46   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | sh napisał/a: | 	 		  | zamiast nagrzewac sie w 15 minut to nagrzeje sie w 5 | 	  
 
 
Mówisz poważnie, że jest aż taka katastrofalna zmiana żeby usprawiedliwić tą katastrofę?
 
 
 	  | vavoom napisał/a: | 	 		  Wizualnie katastrofa    | 	  
 
 
W poprzednim samochodzie zmiana była, ale jak miałem uwalony termostat. Po wymianie już nie stosowałem tego starego patentu. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Wedrowiec  		  
		 
         Forumowicz
  
                  Auto: ASX DID LP Intense 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 2 razy Dołączył: 30 Sie 2010 Posty: 310 Skąd: Warszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 13-12-2012, 11:06   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | W temacie cytując faceta z serwisu "w asx filtr ma metalową obudowę, niczym nie osłoniętą, im dłużej/szybciej się jedzie tym filtr jest bardziej chłodzony, tym samym z upływem czasu zamiast zmniejszać wytrącanie z paliwa - zwiększa się ono". Ale wszelkie osłanianie zdecydowanie odradził. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 krzychu  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3 
                  Zaproszone osoby: 1 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12611 Skąd: Bielsko-Biała 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 13-12-2012, 11:10   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Wedrowiec - a co nie odpaliłeś ASX-a kiedyś? Czy to takie czysto teoretyczne rozważanie? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 vavoom  		  
		 
         Forumowicz
  
                  Auto: ex-ASX 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Cze 2011 Posty: 357 Skąd: Rzeszów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 13-12-2012, 11:19   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Ja z odpalaniem nie miałem nigdy najmniejszego problemu, nawet przy -25. Problem był z jazdą, bo przy takiej temperaturze silnik kręcił się do max 3 tys. obrotów, a pod górkę, kiedy turbina mocniej pracuje, to nawet przy 2,5 wymiękał. I pytanie, czy przesłonięcie tego wlotu cokolwiek zmieni... | 
             
						
				_________________ Testy napędów 4x4 - zapraszam forumowiczów na FB: http://www.facebook.com/StacjaKontroliTrakcji | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |