Awaria silnika/układu paliwowego |
Autor |
Wiadomość |
JCH
Mitsumaniak Forumowa Opozycja

Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy Dołączył: 23 Maj 2005 Posty: 8078 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 14-02-2012, 21:53
|
|
|
Takie lekkie OT...
W trakcie weekendu kolega z pracy byl w Szaflarach k. Zakopca. W niedziele rano -30'C - byl przekonany ze nie odpali. Renault Scenic 1.9 dci odpalil. Paliwo: zwykly ON z Auchana. |
_________________ "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"
MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 |
|
|
|
 |
Haniball
Forumowicz
Auto: 1.8 DID MIVEC 4WD, 150 KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Lis 2011 Posty: 100 Skąd: JG
|
Wysłany: 15-02-2012, 07:48
|
|
|
JCH napisał/a: | Takie lekkie OT...
W trakcie weekendu kolega z pracy byl w Szaflarach k. Zakopca. W niedziele rano -30'C - byl przekonany ze nie odpali. Renault Scenic 1.9 dci odpalil. Paliwo: zwykly ON z Auchana. |
Znajomego Fiat Ducato na common rail garażowany pod chmurką, chyba 5 latek przy -27 ~~-29 też odpalić( męczył się) i śmigał a zwykłe ON z Orlenu, co ważne silnik nie miał czkawki. |
|
|
|
 |
desko
Mitsumaniak
Auto: Mitsubishi ASX 1.8 4WD
Kraj/Country: Norway
Dołączył: 25 Lis 2010 Posty: 50 Skąd: Norwegia
|
Wysłany: 15-02-2012, 08:23
|
|
|
Mieszkam w Norwegii, są tygodnie gdzie temperatura -20 to już upał, czytam o waszych problemach z zapalaniem i zastanawiam się, jaka jest różnica pomiędzy ASX-ami zamawianymi przez Mitsubishi w Norwegii i w Polsce, wszystkiego na paliwo nie da się zwalić skoro inne auta działają. Różnica między zapalaniem latem, a zimą to tylko dłuższy czas grzania święc. |
|
|
|
 |
Student
Mitsumaniak
Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 24 Cze 2005 Posty: 2986 Skąd: Marki
|
Wysłany: 15-02-2012, 08:34
|
|
|
Już wam pisałem że to filtr jest dziadowski a właściwie zbyt gęsty (wyjać go na zimę i problemów nie będzie) , do tego dojdzie paliwko i sukces gotowy |
_________________ Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium |
|
|
|
 |
Haniball
Forumowicz
Auto: 1.8 DID MIVEC 4WD, 150 KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Lis 2011 Posty: 100 Skąd: JG
|
Wysłany: 15-02-2012, 13:08
|
|
|
Student napisał/a: | Już wam pisałem że to filtr jest dziadowski a właściwie zbyt gęsty (wyjać go na zimę i problemów nie będzie) , do tego dojdzie paliwko i sukces gotowy |
Raczej NIE
Dostałem dziś odp. od FILTRONA cyt." Planujemy wdrożyć ten filtr pod numerem PP 852/3 w październiku 2012r."
edit
Fota felernego ON(ok-18~~-20stC) wyciągnięte za okna http://www.fotoszok.pl/upload/b8c73ffc.jpg a tu po chwili w cieple jak się rozmraża http://www.fotoszok.pl/upload/de057492.jpg |
|
|
|
 |
maciej79
Forumowicz
Auto: Lancer SB 1.8 wersja lpg
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Maj 2011 Posty: 36 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: 06-05-2012, 20:25
|
|
|
tomekrvf napisał/a: | Student napisał/a: | Wymieńcie filtr na tak badziewny jak paliwo czyli np. Filtrona, jeżeli jest albo jeszcze tańszy |
Student, pamiętaj że za filtrem jest pompa i wtryski które kosztują ciut więcej jak filtr |
w 1.8 benz nie wystepuje wymienny filtr paliwa ,filtr w postaci sitka jest zintegrowany z pompa paliwa (info serwis) i co w takim przypadku myslec o trwalosci wtryskow??? |
_________________
 |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 06-05-2012, 20:50
|
|
|
maciej79 napisał/a: |
w 1.8 benz nie wystepuje wymienny filtr paliwa ,filtr w postaci sitka jest zintegrowany z pompa paliwa (info serwis) i co w takim przypadku myslec o trwalosci wtryskow??? |
A tam wtryski w benzynie są raczej bezproblemowe i nie tak precyzyjne jak w dyszlu. U mnie też się filtra paliwa nie wymienia i jakoś jeżdżę ja i jeżdżą inni. |
|
|
|
 |
vavoom
Forumowicz
Auto: ex-ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Cze 2011 Posty: 357 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 13-12-2012, 10:16
|
|
|
Zima przyszła, temperatury coraz niższe...
Minąłem dziś na trasie ASXa, który miał przesłonięty cały dolny wlot powietrza, ten poniżej tablicy rejestracyjnej. Czy ktoś może powiedzieć, czy to w jakiś sposób pomaga/ułatwia jazdę w mroźnych warunkach? |
_________________ Testy napędów 4x4 - zapraszam forumowiczów na FB: http://www.facebook.com/StacjaKontroliTrakcji |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 13-12-2012, 10:19
|
|
|
vavoom znaczy co miał pod rejestrację włożony karton czy jak? |
|
|
|
 |
sh
Forumowicz
Auto: ----
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Kwi 2011 Posty: 55 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 13-12-2012, 10:20
|
|
|
Szybciej sie nagrzewa. Dobre do diesel'a na miasto, zamiast nagrzewac sie w 15 minut to nagrzeje sie w 5. Ale na trasie? Albo cos zepsute albo szybko sie zepsuje |
|
|
|
 |
vavoom
Forumowicz
Auto: ex-ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Cze 2011 Posty: 357 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 13-12-2012, 10:41
|
|
|
Przy temperaturze -10 stopni ASX potrzebuje jakieś 15 kilimetrów na pełne rozgraznie silnika. W zeszłym roku, przy poniżej -20 nie nagrzewał się w ogóle do "pełnego poziomu", czyli wskaźnik był lekko poniżej środka. Może stąd ta przesłona właśnie...
krzychu napisał/a: | znaczy co miał pod rejestrację włożony karton czy jak? |
Miał cały dolny wlot przesłonięty chyba czymś plastikowym, dociętym do kształtu wlotu. Gdyby to było czarne, to nawet bym nie zauważył, ale było białe... Wizualnie katastrofa |
_________________ Testy napędów 4x4 - zapraszam forumowiczów na FB: http://www.facebook.com/StacjaKontroliTrakcji |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 13-12-2012, 10:46
|
|
|
sh napisał/a: | zamiast nagrzewac sie w 15 minut to nagrzeje sie w 5 |
Mówisz poważnie, że jest aż taka katastrofalna zmiana żeby usprawiedliwić tą katastrofę?
vavoom napisał/a: | Wizualnie katastrofa |
W poprzednim samochodzie zmiana była, ale jak miałem uwalony termostat. Po wymianie już nie stosowałem tego starego patentu. |
|
|
|
 |
Wedrowiec
Forumowicz
Auto: ASX DID LP Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 30 Sie 2010 Posty: 310 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 13-12-2012, 11:06
|
|
|
W temacie cytując faceta z serwisu "w asx filtr ma metalową obudowę, niczym nie osłoniętą, im dłużej/szybciej się jedzie tym filtr jest bardziej chłodzony, tym samym z upływem czasu zamiast zmniejszać wytrącanie z paliwa - zwiększa się ono". Ale wszelkie osłanianie zdecydowanie odradził. |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 13-12-2012, 11:10
|
|
|
Wedrowiec - a co nie odpaliłeś ASX-a kiedyś? Czy to takie czysto teoretyczne rozważanie? |
|
|
|
 |
vavoom
Forumowicz
Auto: ex-ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Cze 2011 Posty: 357 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 13-12-2012, 11:19
|
|
|
Ja z odpalaniem nie miałem nigdy najmniejszego problemu, nawet przy -25. Problem był z jazdą, bo przy takiej temperaturze silnik kręcił się do max 3 tys. obrotów, a pod górkę, kiedy turbina mocniej pracuje, to nawet przy 2,5 wymiękał. I pytanie, czy przesłonięcie tego wlotu cokolwiek zmieni... |
_________________ Testy napędów 4x4 - zapraszam forumowiczów na FB: http://www.facebook.com/StacjaKontroliTrakcji |
|
|
|
 |
|