[C62A 1.5] Znaki na kole korbowym |
Autor |
Wiadomość |
R-Man
Forumowicz

Auto: '86 Ford Sierra RS2300
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Sie 2010 Posty: 204 Skąd: Wyspa Sobieszewska
|
Wysłany: 20-06-2012, 12:59 [C62A 1.5] Znaki na kole korbowym
|
|
|
Otóż mam problem z moim 4g15. Otóż na kole pasowym wału korbowego nie widzę żadnego znaku. Tak samo jak na korpusie silnika i nie wiem jak ustawić dobrze rozrząd...
W autodacie pokazuje że znak na kole powinien być na zębie gdzieś, a na korpusie gdzieś tam, ale za cholerę ich znaleźć nie mogę. Ma ktoś jakieś pomysły? mozliwe że w autodacie jest błędny rysunek |
|
|
|
 |
Bazz
Mitsumaniak Rzeźnik- kombinator

Auto: lancer C61(2)(6) :D
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 06 Lis 2006 Posty: 149 Skąd: Goniądz
|
Wysłany: 20-06-2012, 13:56
|
|
|
znakiem na kole wału jest kołek ustalający koło pasowe
http://imageshack.us/f/137/4g15.jpg/
po założeniu koła pasowego, znak na nim będzie grał ze znakiem T na obudowie. |
_________________ - Lancer C61A swap na 4G15 done, 4G92 done
- Lancer C66A kupiony na fragmenty
- Colt C52A (brata) ZEZŁOMOWANY
- Colt C58A GTI swap na 4G63
- Colt CJ1A jedyny 100% fabryczny
Nie ma drogich części, są tylko duże marże...
Pomogłem? kliknij "POMÓGŁ".
 |
|
|
|
 |
R-Man
Forumowicz

Auto: '86 Ford Sierra RS2300
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Sie 2010 Posty: 204 Skąd: Wyspa Sobieszewska
|
Wysłany: 20-06-2012, 23:02
|
|
|
Ustawione, do tego miałem pozamieniane kable 1 cylindra z 4. Chodzi dobrze, ale jest problem. Mianowicie zapłon mam na maxa w prawo (w dół) - wtedy nie ma jako takiej zmuły po dodaniu gazu, choć imo nie jest idealnie. Rozrząd jeszcze jest o 1 ząb źle ustawiony? |
_________________ Były:
90' Lancer GTi 16v 4G63 C68A
90' Lancer GTi 16v 4G67 C68A
92' Lancer 1.5 4G15 C62A
93' Lancer 1.6 4G92 C66A |
|
|
|
 |
Bazz
Mitsumaniak Rzeźnik- kombinator

Auto: lancer C61(2)(6) :D
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 06 Lis 2006 Posty: 149 Skąd: Goniądz
|
Wysłany: 21-06-2012, 00:30
|
|
|
1. może być źle spięty rozrząd (przy napinaniu paska przestawiły się znaki, zwykle na wale korbowym o 1 ząb) sprawdź, zdejm górną małą pokrywkę rozrządu, ustaw na znak wałek rozrządu, koło pasowe ma grać ze znakiem T na obudowie dolnej. pilnuj tego
2. benzyna czy gaz?
3. zawory ustawione? |
_________________ - Lancer C61A swap na 4G15 done, 4G92 done
- Lancer C66A kupiony na fragmenty
- Colt C52A (brata) ZEZŁOMOWANY
- Colt C58A GTI swap na 4G63
- Colt CJ1A jedyny 100% fabryczny
Nie ma drogich części, są tylko duże marże...
Pomogłem? kliknij "POMÓGŁ".
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24327 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 21-06-2012, 07:22
|
|
|
R-Man napisał/a: | Rozrząd jeszcze jest o 1 ząb źle ustawiony? | raczej tak
wystarczy byś zdjąć górną pokrywę i ustawił na znak - wtedy koło pasowe na wale powinno być na T na dolnej obudowie rozrządu
zapłon regulowałeś? lampą? ze zmasowanym złączem? |
|
|
|
 |
R-Man
Forumowicz

Auto: '86 Ford Sierra RS2300
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Sie 2010 Posty: 204 Skąd: Wyspa Sobieszewska
|
Wysłany: 21-06-2012, 10:05
|
|
|
Bazz napisał/a: | 2. benzyna czy gaz? |
Benza
Bazz napisał/a: | 3. zawory ustawione? |
Jeszcze nie
Krzyzak napisał/a: | zapłon regulowałeś? |
Tak, bo zmieniałem głowicę i musiałem go od nowa ustawiać, bo w "nowej" głowicy nie było aparatu
Dziś jeszcze sprawdzę ten nierząd, a potem ustawię zapłon z lampą.
Tak z ciekawostek powiem że jak ustawiłem zapłon tak, że dobrze chodzi, to od razu zapalił mi się CE, błąd 15 - TPS |
_________________ Były:
90' Lancer GTi 16v 4G63 C68A
90' Lancer GTi 16v 4G67 C68A
92' Lancer 1.5 4G15 C62A
93' Lancer 1.6 4G92 C66A |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24327 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 21-06-2012, 12:34
|
|
|
R-Man napisał/a: | błąd 15 - TPS | albo brudna przepustnica albo faktycznie padła ścieżka/połączenie lutowane w środku
miałem to, zmieniłem TPS (od Trawora) i po sprawie |
|
|
|
 |
R-Man
Forumowicz

Auto: '86 Ford Sierra RS2300
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Sie 2010 Posty: 204 Skąd: Wyspa Sobieszewska
|
Wysłany: 21-06-2012, 14:02
|
|
|
a nie jest to kwestia ustawienia/regulacji czujnika?
Jak nie to zaczynam od czyszczenia
[ Dodano: 21-06-2012, 20:08 ]
Po problemie - wtyczka przy przepustnicy słabo łączyła |
_________________ Były:
90' Lancer GTi 16v 4G63 C68A
90' Lancer GTi 16v 4G67 C68A
92' Lancer 1.5 4G15 C62A
93' Lancer 1.6 4G92 C66A |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21949 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 23-06-2012, 00:33
|
|
|
R-Man napisał/a: | a nie jest to kwestia ustawienia/regulacji czujnika? | Raczej nie, jak jest sprawny, ale źle ustawiony nie zapali się CE. Dopiero jak padnie ścieżka itp. |
|
|
|
 |
|