| 
		[C62A 1.5] Znaki na kole korbowym | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 R-Man  		  
		 
         Forumowicz
  
  
                  Auto: '86 Ford Sierra RS2300 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Sie 2010 Posty: 204 Skąd: Wyspa Sobieszewska 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 20-06-2012, 11:59   [C62A 1.5] Znaki na kole korbowym
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Otóż mam problem z moim 4g15. Otóż na kole pasowym wału korbowego nie widzę żadnego znaku. Tak samo jak na korpusie silnika i nie wiem jak ustawić dobrze rozrząd...
 
W autodacie pokazuje że znak na kole powinien być na zębie gdzieś, a na korpusie gdzieś tam, ale za cholerę ich znaleźć nie mogę. Ma ktoś jakieś pomysły? mozliwe że w autodacie jest błędny rysunek | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Bazz  		  
		 
         Mitsumaniak Rzeźnik- kombinator
  
  
                  Auto: lancer C61(2)(6) :D 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 15 razy Dołączył: 06 Lis 2006 Posty: 149 Skąd: Goniądz 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 20-06-2012, 12:56   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               znakiem na kole wału jest kołek ustalający koło pasowe
 
http://imageshack.us/f/137/4g15.jpg/
 
po założeniu koła pasowego, znak na nim będzie grał ze znakiem T na obudowie. | 
             
						
				_________________ - Lancer C61A swap na 4G15 done, 4G92 done
 
- Lancer C66A kupiony na fragmenty
 
- Colt C52A (brata) ZEZŁOMOWANY
 
- Colt C58A GTI swap na 4G63
 
- Colt CJ1A jedyny 100% fabryczny
 
 
Nie ma drogich części, są tylko duże marże...
 
 
Pomogłem? kliknij "POMÓGŁ".   
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 R-Man  		  
		 
         Forumowicz
  
  
                  Auto: '86 Ford Sierra RS2300 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Sie 2010 Posty: 204 Skąd: Wyspa Sobieszewska 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 20-06-2012, 22:02   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Ustawione, do tego miałem pozamieniane kable 1 cylindra z 4.  Chodzi dobrze, ale jest problem. Mianowicie zapłon mam na maxa w prawo (w dół) - wtedy nie ma jako takiej zmuły po dodaniu gazu, choć imo nie jest idealnie. Rozrząd jeszcze jest o 1 ząb źle ustawiony? | 
             
						
				_________________ Były:
 
90'  Lancer GTi 16v 4G63 C68A
 
90'  Lancer GTi 16v 4G67 C68A
 
92' Lancer 1.5 4G15 C62A
 
93' Lancer 1.6 4G92 C66A | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Bazz  		  
		 
         Mitsumaniak Rzeźnik- kombinator
  
  
                  Auto: lancer C61(2)(6) :D 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 15 razy Dołączył: 06 Lis 2006 Posty: 149 Skąd: Goniądz 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 20-06-2012, 23:30   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               1. może być źle spięty rozrząd (przy napinaniu paska przestawiły się znaki, zwykle na wale korbowym o 1 ząb) sprawdź, zdejm górną małą pokrywkę rozrządu, ustaw na znak wałek rozrządu, koło pasowe ma grać ze znakiem T na obudowie dolnej. pilnuj tego   
 
2. benzyna czy gaz?
 
3. zawory ustawione? | 
             
						
				_________________ - Lancer C61A swap na 4G15 done, 4G92 done
 
- Lancer C66A kupiony na fragmenty
 
- Colt C52A (brata) ZEZŁOMOWANY
 
- Colt C58A GTI swap na 4G63
 
- Colt CJ1A jedyny 100% fabryczny
 
 
Nie ma drogich części, są tylko duże marże...
 
 
Pomogłem? kliknij "POMÓGŁ".   
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Krzyzak  		  
		 
         moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM
  
  
                  Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2, UU 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 652 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24487 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 21-06-2012, 06:22   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | R-Man napisał/a: | 	 		  | Rozrząd jeszcze jest o 1 ząb źle ustawiony? | 	  raczej tak
 
wystarczy byś zdjąć górną pokrywę i ustawił na znak - wtedy koło pasowe na wale powinno być na T na dolnej obudowie rozrządu
 
zapłon regulowałeś? lampą? ze zmasowanym złączem? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 R-Man  		  
		 
         Forumowicz
  
  
                  Auto: '86 Ford Sierra RS2300 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Sie 2010 Posty: 204 Skąd: Wyspa Sobieszewska 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 21-06-2012, 09:05   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Bazz napisał/a: | 	 		  | 2. benzyna czy gaz?  | 	  
 
Benza
 
 	  | Bazz napisał/a: | 	 		  | 3. zawory ustawione? | 	  
 
Jeszcze nie
 
 	  | Krzyzak napisał/a: | 	 		  | zapłon regulowałeś?  | 	  
 
Tak, bo zmieniałem głowicę i musiałem go od nowa ustawiać, bo w "nowej" głowicy nie było aparatu
 
 
Dziś jeszcze sprawdzę ten nierząd, a potem ustawię zapłon z lampą.
 
Tak z ciekawostek powiem że jak ustawiłem zapłon tak, że dobrze chodzi, to od razu zapalił mi się CE, błąd 15 - TPS | 
             
						
				_________________ Były:
 
90'  Lancer GTi 16v 4G63 C68A
 
90'  Lancer GTi 16v 4G67 C68A
 
92' Lancer 1.5 4G15 C62A
 
93' Lancer 1.6 4G92 C66A | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Krzyzak  		  
		 
         moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM
  
  
                  Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2, UU 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 652 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24487 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 21-06-2012, 11:34   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | R-Man napisał/a: | 	 		  | błąd 15 - TPS | 	  albo brudna przepustnica albo faktycznie padła ścieżka/połączenie lutowane w środku
 
miałem to, zmieniłem TPS (od Trawora) i po sprawie | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 R-Man  		  
		 
         Forumowicz
  
  
                  Auto: '86 Ford Sierra RS2300 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Sie 2010 Posty: 204 Skąd: Wyspa Sobieszewska 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 21-06-2012, 13:02   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               a nie jest to kwestia ustawienia/regulacji czujnika? 
 
Jak nie to zaczynam od czyszczenia 
 
 
[ Dodano: 21-06-2012, 20:08 ]
 
Po problemie - wtyczka przy przepustnicy słabo łączyła    | 
             
						
				_________________ Były:
 
90'  Lancer GTi 16v 4G63 C68A
 
90'  Lancer GTi 16v 4G67 C68A
 
92' Lancer 1.5 4G15 C62A
 
93' Lancer 1.6 4G92 C66A | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Hugo  		  
		 
         Mitsumaniak srebrny szatan
  
  
                  Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 522 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21970 Skąd: Wolsztyn 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 22-06-2012, 23:33   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | R-Man napisał/a: | 	 		  | a nie jest to kwestia ustawienia/regulacji czujnika? | 	   Raczej nie, jak jest sprawny, ale źle ustawiony nie zapali się CE. Dopiero jak padnie ścieżka itp. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |