Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Jakie paliwo tankujecie?
Autor Wiadomość
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24327
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 17-07-2017, 22:00   

sla napisał/a:
W Niemczech wystarczy zatankować normalne paliwo
ja tam nic takiego nie odczuwam - zwyczajnie tankuję w PL na stacjach znanych firm i marketowych przy Auchan jednocześnie z daleka omijam Shell i nie ma różnicy między paliwem PL i DE
 
 
bialyjayz 
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5 V6 Avance
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lip 2013
Posty: 1376
Skąd: Ścinawa
Wysłany: 17-07-2017, 22:51   

Krzyzak napisał/a:
ja tam nic takiego nie odczuwam - zwyczajnie tankuję w PL na stacjach znanych firm i marketowych przy Auchan jednocześnie z daleka omijam Shell i nie ma różnicy między paliwem PL i DE

https://www.youtube.com/watch?v=bVutTjK6ips
_________________
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=84457
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24327
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 18-07-2017, 09:30   

Bardzo ciekawy test na YT - ja tylko przedstawiłem swoje udczucia na podstawie auta, które posiadam i ponad 20 letniego doświadczenia w tankowaniu na różnych stacjach w różnych państwach.
Tak w środku, cytuję z pamięci: "niemieckie paliwo kontra najlepsze polskie NIE WYKAZAŁO RÓŻNICY" - heh, a nie mówiłem...
 
 
sla 
Forumowicz


Auto: Inne
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Mar 2005
Posty: 2882
Skąd: Warszawa
Wysłany: 18-07-2017, 09:49   

Mam dwa zastrzeżenia do tego testu. Używanie samochodu będącego złomem do testów to tak jakby głuchego wziąć do jury Konkursu Chopinowskiego. Nowoczesne i nowe silniki są jednak bardziej czułe na jakość paliwa. Po drugie , jak już pisałem różnice czuć po drugim pełnym tankowaniu. Jak komuś dajemy lekarstwo, to po pierwszym dniu , też nie będzie zdrowy, a nie możemy powiedzieć, że lek nie działa. Dlatego takie testy w/g mnie nie są zbyt wiarygodne.
Ja jeżdżę już ponad 30 lat i w ostatnich 10-15 latach bardzo często za granicę. W/g mnie gorsze paliwo było tylko na Chorwacji.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24327
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 18-07-2017, 16:35   

sla napisał/a:
jak już pisałem różnice czuć po drugim pełnym tankowaniu. Jak komuś dajemy lekarstwo, to po pierwszym dniu , też nie będzie zdrowy, a nie możemy powiedzieć, że lek nie działa
nie - to nie jest żywy organizm; założenie niestety błędne
i nie ma znaczenia obiekt testowy bo był on jednakowy dla każdego paliwa
 
 
sla 
Forumowicz


Auto: Inne
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Mar 2005
Posty: 2882
Skąd: Warszawa
Wysłany: 18-07-2017, 20:08   

Krzyzak napisał/a:
i nie ma znaczenia obiekt testowy bo był on jednakowy dla każdego paliwa

Oczywiście, że ma, zatankuj czołg z II wojny światowej.Nie powiesz mi, ze nowoczesne silniki nie są bardziej czuje na jakość paliwa, niż stare zjeżdżone szroty, które pojadą nawet na przepalonym oleju rzepakowym.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 18-07-2017, 20:10   

Krzyzak napisał/a:
nie ma znaczenia obiekt testowy bo był on jednakowy dla każdego paliwa
Gdyby to byl organizm żywy to i zapewne zareagowałby na placebo gdyby mu wmówić że to "zupa" :P
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Olivia 
Forumowicz
Pod nickiem

Auto: psujący się
Kraj/Country: Kuba
Dołączyła: 28 Mar 2009
Posty: 1297
Skąd: Cisów
Wysłany: 19-07-2017, 00:22   

Oglądałam test z linku. Na pewno nie spełnia on założeń testu laboratoryjnego. I to nie chodzi tylko o stan auta na którym paliwo jest testowane.

Nie mniej jednak napiszę z własnego doświadczenia. Od 18-stego roku życia mam auta. Wszystkie były to samochody używane, nie mniej jednak niektóre w miarę świeżę ponieważ fimowe lub z wypożyczalni. Na ogół benzynowe, chociaż raz zdarzył się wypadek przy pracy i kupiłam z instalacją LPG - już wiem że nigdy tego nie powtórzę - a obecnie przeszłam mniej lub bardziej świadomie na diesle.

U mnie w kraju na stacjach jest jeszcze benzyna uniwersalna, czyli ta z ołowiem, jak i 91 oktanowa. Carisma nie wykazywała zwiększonego zużycia paliwa na Pb95, Pb91 czy Pb 98. A nie tylko tankowałam u siebie w kraju ale również jadąc w tranzycie przez Polskę, czasami w Czechach a najczęściej w Niemczech. Wbrew temu z jakimi opiniami się spotykam, niestety na niemieckim paliwie żadne auto z którego korzystałam nie wykazywało różnic w spalaniu.

Na ogół jadąc do Niemiec, miastem docelowym jest MUC lub FRA, w Czechach - PRG w związku z czym z kraju czysto równinnego jadę w górzysty. Więc naturalnie że auto spali więcej skoro jadę pod górę. Wracając do domu auto jedzie na paliwie niemieckim, nie mniej jednak, jadę de facto z górki. Więc naturalną koleją rzeczy spali ciut mniej, pomimo że do domu jadę z wyższymi prędkościami.

Podsumowując. Dla mnie jakość i kaloryczność niemieckiego paliwa to mit. Sprawdziłam to na starych utach jak i całkiem nowych, często z bezpośrednim wtryskiem benzyny czy nowoczesnymi dieslami.

Pomijam sytuację marginalne kiedy zatankuje się paliwo oszukane z domieszkami terpentyny czy różnej maści rozpuszczalników.
_________________
Niebiańska robota
 
 
sla 
Forumowicz


Auto: Inne
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Mar 2005
Posty: 2882
Skąd: Warszawa
Wysłany: 19-07-2017, 01:20   

Ja jeżdżę od 17 roku życia (125p rodziców), czyli już ok 40 lat i niestety mam trochę odmienne zdanie na temat jakości paliw tankowanych za naszą zachodnią granicą. A jeżdżę bardzo dużo i mieszkałem w tych krajach ok.15 lat. Od 30 lat wyłącznie nowe samochody, tylko benzyna.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24327
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 19-07-2017, 09:11   

sla napisał/a:
zatankuj czołg z II wojny światowej
i jeśli tylko byłby to silnik benzynowy jak w Panterze czy Shermanie to nadal byłby ten sam silnik dla każdego rodzaju paliwa i porównanie byłoby jakości paliwa a nie jakości silnika

każde auto ma zaprogramowaną mapę wtrysku co oznacza, że bazując na obrotach, obciążeniu, otwarciu przepustnicy i czujniku spalania stukowego dobiera kąt wyprzedzenia zapłonu i choćby się wlało lepsze paliwo to nic się nie zmieni dopóki nie zmieni się mapa wtrysku

to są proste zasady a w Polsce od lat są prowadzone kontrole i przynajmniej od 10-12 lat paliwo na dobrych stacjach nie różni się od niemieckiego
 
 
Hornet 
Forumowicz


Auto: CB4W 1.6'94 i CS3W 1.6'05
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 889
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 23-07-2017, 21:49   

Krzyzak napisał/a:
z daleka omijam Shell

A czemu, można wiedzieć?

A co do niemieckiego paliwa - trzeba by zapytać o spalanie kogoś, kto tam tankuje, a u nas jeździ. Wtedy mielibyśmy porównanie. Oni mają inne drogi, w większości betonowe, i myślę że tu jest pies pogrzebany.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24327
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 23-07-2017, 22:24   

Hornet napisał/a:
A czemu, można wiedzieć?
oj tyle razy pisałem - dlatego że v-power mój Galant (jak je kupowałem) palił regularnie 10% więcej (20 tkm zrobione) niż najtańszej Pb95 z Auchan
i zawsze jak zatankowałem na Shell to silnik łapał muła - kiedyś nie mogłem podjechać pod małą górkę w Bieszczadach - nawet na 3 biegu
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.