 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Jakie paliwo tankujecie? |
Autor |
Wiadomość |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24327 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 17-07-2017, 22:00
|
|
|
sla napisał/a: | W Niemczech wystarczy zatankować normalne paliwo | ja tam nic takiego nie odczuwam - zwyczajnie tankuję w PL na stacjach znanych firm i marketowych przy Auchan jednocześnie z daleka omijam Shell i nie ma różnicy między paliwem PL i DE |
|
|
|
 |
bialyjayz
Mitsumaniak
Auto: Galant 2.5 V6 Avance
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lip 2013 Posty: 1376 Skąd: Ścinawa
|
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24327 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 18-07-2017, 09:30
|
|
|
Bardzo ciekawy test na YT - ja tylko przedstawiłem swoje udczucia na podstawie auta, które posiadam i ponad 20 letniego doświadczenia w tankowaniu na różnych stacjach w różnych państwach.
Tak w środku, cytuję z pamięci: "niemieckie paliwo kontra najlepsze polskie NIE WYKAZAŁO RÓŻNICY" - heh, a nie mówiłem... |
|
|
|
 |
sla
Forumowicz

Auto: Inne
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Mar 2005 Posty: 2882 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 18-07-2017, 09:49
|
|
|
Mam dwa zastrzeżenia do tego testu. Używanie samochodu będącego złomem do testów to tak jakby głuchego wziąć do jury Konkursu Chopinowskiego. Nowoczesne i nowe silniki są jednak bardziej czułe na jakość paliwa. Po drugie , jak już pisałem różnice czuć po drugim pełnym tankowaniu. Jak komuś dajemy lekarstwo, to po pierwszym dniu , też nie będzie zdrowy, a nie możemy powiedzieć, że lek nie działa. Dlatego takie testy w/g mnie nie są zbyt wiarygodne.
Ja jeżdżę już ponad 30 lat i w ostatnich 10-15 latach bardzo często za granicę. W/g mnie gorsze paliwo było tylko na Chorwacji. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24327 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 18-07-2017, 16:35
|
|
|
sla napisał/a: | jak już pisałem różnice czuć po drugim pełnym tankowaniu. Jak komuś dajemy lekarstwo, to po pierwszym dniu , też nie będzie zdrowy, a nie możemy powiedzieć, że lek nie działa | nie - to nie jest żywy organizm; założenie niestety błędne
i nie ma znaczenia obiekt testowy bo był on jednakowy dla każdego paliwa |
|
|
|
 |
sla
Forumowicz

Auto: Inne
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Mar 2005 Posty: 2882 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 18-07-2017, 20:08
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | i nie ma znaczenia obiekt testowy bo był on jednakowy dla każdego paliwa |
Oczywiście, że ma, zatankuj czołg z II wojny światowej.Nie powiesz mi, ze nowoczesne silniki nie są bardziej czuje na jakość paliwa, niż stare zjeżdżone szroty, które pojadą nawet na przepalonym oleju rzepakowym. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 18-07-2017, 20:10
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | nie ma znaczenia obiekt testowy bo był on jednakowy dla każdego paliwa | Gdyby to byl organizm żywy to i zapewne zareagowałby na placebo gdyby mu wmówić że to "zupa" |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Olivia
Forumowicz Pod nickiem
Auto: psujący się
Kraj/Country: Kuba
Dołączyła: 28 Mar 2009 Posty: 1297 Skąd: Cisów
|
Wysłany: 19-07-2017, 00:22
|
|
|
Oglądałam test z linku. Na pewno nie spełnia on założeń testu laboratoryjnego. I to nie chodzi tylko o stan auta na którym paliwo jest testowane.
Nie mniej jednak napiszę z własnego doświadczenia. Od 18-stego roku życia mam auta. Wszystkie były to samochody używane, nie mniej jednak niektóre w miarę świeżę ponieważ fimowe lub z wypożyczalni. Na ogół benzynowe, chociaż raz zdarzył się wypadek przy pracy i kupiłam z instalacją LPG - już wiem że nigdy tego nie powtórzę - a obecnie przeszłam mniej lub bardziej świadomie na diesle.
U mnie w kraju na stacjach jest jeszcze benzyna uniwersalna, czyli ta z ołowiem, jak i 91 oktanowa. Carisma nie wykazywała zwiększonego zużycia paliwa na Pb95, Pb91 czy Pb 98. A nie tylko tankowałam u siebie w kraju ale również jadąc w tranzycie przez Polskę, czasami w Czechach a najczęściej w Niemczech. Wbrew temu z jakimi opiniami się spotykam, niestety na niemieckim paliwie żadne auto z którego korzystałam nie wykazywało różnic w spalaniu.
Na ogół jadąc do Niemiec, miastem docelowym jest MUC lub FRA, w Czechach - PRG w związku z czym z kraju czysto równinnego jadę w górzysty. Więc naturalnie że auto spali więcej skoro jadę pod górę. Wracając do domu auto jedzie na paliwie niemieckim, nie mniej jednak, jadę de facto z górki. Więc naturalną koleją rzeczy spali ciut mniej, pomimo że do domu jadę z wyższymi prędkościami.
Podsumowując. Dla mnie jakość i kaloryczność niemieckiego paliwa to mit. Sprawdziłam to na starych utach jak i całkiem nowych, często z bezpośrednim wtryskiem benzyny czy nowoczesnymi dieslami.
Pomijam sytuację marginalne kiedy zatankuje się paliwo oszukane z domieszkami terpentyny czy różnej maści rozpuszczalników. |
_________________ Niebiańska robota |
|
|
|
 |
sla
Forumowicz

Auto: Inne
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Mar 2005 Posty: 2882 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 19-07-2017, 01:20
|
|
|
Ja jeżdżę od 17 roku życia (125p rodziców), czyli już ok 40 lat i niestety mam trochę odmienne zdanie na temat jakości paliw tankowanych za naszą zachodnią granicą. A jeżdżę bardzo dużo i mieszkałem w tych krajach ok.15 lat. Od 30 lat wyłącznie nowe samochody, tylko benzyna. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24327 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 19-07-2017, 09:11
|
|
|
sla napisał/a: | zatankuj czołg z II wojny światowej | i jeśli tylko byłby to silnik benzynowy jak w Panterze czy Shermanie to nadal byłby ten sam silnik dla każdego rodzaju paliwa i porównanie byłoby jakości paliwa a nie jakości silnika
każde auto ma zaprogramowaną mapę wtrysku co oznacza, że bazując na obrotach, obciążeniu, otwarciu przepustnicy i czujniku spalania stukowego dobiera kąt wyprzedzenia zapłonu i choćby się wlało lepsze paliwo to nic się nie zmieni dopóki nie zmieni się mapa wtrysku
to są proste zasady a w Polsce od lat są prowadzone kontrole i przynajmniej od 10-12 lat paliwo na dobrych stacjach nie różni się od niemieckiego |
|
|
|
 |
Hornet
Forumowicz

Auto: CB4W 1.6'94 i CS3W 1.6'05
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 889 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 23-07-2017, 21:49
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | z daleka omijam Shell |
A czemu, można wiedzieć?
A co do niemieckiego paliwa - trzeba by zapytać o spalanie kogoś, kto tam tankuje, a u nas jeździ. Wtedy mielibyśmy porównanie. Oni mają inne drogi, w większości betonowe, i myślę że tu jest pies pogrzebany. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24327 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 23-07-2017, 22:24
|
|
|
Hornet napisał/a: | A czemu, można wiedzieć? | oj tyle razy pisałem - dlatego że v-power mój Galant (jak je kupowałem) palił regularnie 10% więcej (20 tkm zrobione) niż najtańszej Pb95 z Auchan
i zawsze jak zatankowałem na Shell to silnik łapał muła - kiedyś nie mogłem podjechać pod małą górkę w Bieszczadach - nawet na 3 biegu |
|
|
|
 |
|
|