Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Stuki - pomoc w diagnozie
Autor Wiadomość
jakfaskaf 
Nowy Forumowicz
jakfaskaf

Auto: Outlander Turbo
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Sty 2020
Posty: 27
Skąd: Sączów
Wysłany: 02-08-2021, 18:12   

Czy stukające popychacze zawsze zaczynają stukać przy zimnym silniku i przestają jak się nagrzeje? W moim przypadku stuka delikatnie dopiero jak się rozgrzeje ale najbardziej jak zostawię rozgrzany silnik na godzinkę. Wtedy stuka bardzo wyraźnie gdzieś w okolicach korka wlewu oleju. Wtedy mam też problem z odpaleniem silnika.

Jak jest zimny odpala bez problemu i nie stuka

Jak jest ciepły to stuka delikatnie i odpala bez problemu

Jak postoi po jeździe to stuka bardzo i często muszę długo kręcić zanim odpali

Osiwieje w koncu przez ten samochód :D
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°)
 
 
CB4W_00 
Forumowicz

Auto: Grandis 2.4+LPG/Colt 1,3+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 18 Kwi 2011
Posty: 292
Skąd: Złotoryja
Wysłany: 03-08-2021, 22:05   

Dodam od siebie że dziwne odgłosy może wydawać łożysko koła pasowego sprężarki klimatyzacji. Ostatnio jak wymieniałem łożysko w colcie(przebieg 170kkm) to po zdjęciu paska osprzętu i ręcznym zakręceniu kołem pasowym słychać było stukanie.
Wcześniej wymieniałem w grandisie i też było stukanie podczas pracy silnika na biegu jałowym.
 
 
Tiamat 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Lut 2008
Posty: 290
Skąd: Nasielsk
Wysłany: 04-08-2021, 12:48   

Zaczyna się od stukania na zimnym ( np. po nocy ) przez kilka sekund po odpaleniu. Dalej jest już z górki tj. zaczyna stukać na ciepłym na jałowym / niskich obrotach itp. Natomiast przyczyny długiego kręcenia przy odpaleniu szukałbym gdzie indziej.
_________________
Eclipse 4g63 N/a 192KM/217NM
Lancer Evo IV 4g63T 316KM/396NM
Outlander 4g63T 210KM/290NM in progress
 
 
jakfaskaf 
Nowy Forumowicz
jakfaskaf

Auto: Outlander Turbo
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Sty 2020
Posty: 27
Skąd: Sączów
Wysłany: 04-08-2021, 14:16   

A czy w głowicy może coś innego stukać poza popychaczami? Gdyby stukały na zimnym to miałbym pewność :|
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°)
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24338
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 05-08-2021, 09:08   

a może to sworzeń tłoka? - to bardziej na ciepłym słychać
 
 
jakfaskaf 
Nowy Forumowicz
jakfaskaf

Auto: Outlander Turbo
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Sty 2020
Posty: 27
Skąd: Sączów
Wysłany: 05-08-2021, 09:21   

Tylko sworzeń tłoka raczej stuka najgłośniej na ciepłym a u mnie stuka najgłośniej jest jak już ostygnie. Kiedyś już mi tak coś stukało i po płukance na jakiś czas przestało. Sworzeń tłoka raczej nie przestałby stukać po płukance. Dobrze myślę?
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°)
 
 
Tiamat 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Lut 2008
Posty: 290
Skąd: Nasielsk
Wysłany: 05-08-2021, 13:54   

Znam przypadek stukania / hałasowania związanego z uszkodzonym napinaczem paska rozrządu
w 4g63. Jeżeli metaliczne stuki ewidentnie dochodzą z głowicy obstawiałbym jednak popychacze. Uszkodzenie wałków rozrządu raczej odpada. Zostają zawory, ale skoro stukanie związane jest z temperaturą, to ten kierunek też raczej odpada. Luzy zaworowe też odpadają. Popychacze są wrażliwe na jakość oleju i ogólną sprawność układu smarowania ( ciśnienie ). Właściwości oleju natomiast zmieniają się wraz z temperaturą.
_________________
Eclipse 4g63 N/a 192KM/217NM
Lancer Evo IV 4g63T 316KM/396NM
Outlander 4g63T 210KM/290NM in progress
 
 
jakfaskaf 
Nowy Forumowicz
jakfaskaf

Auto: Outlander Turbo
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Sty 2020
Posty: 27
Skąd: Sączów
Wysłany: 05-08-2021, 13:59   

Rozrząd poprawiałem sam po mechaniku partaczu więc ten temat odpada. Jestem prawie pewien tych popychaczy zwłaszcza, że poprzedni właściciel jeździł na tanim półsyntetyku. Zrobie kolejną płukankę i zobaczymy co będzie :D
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°)
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24338
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 06-08-2021, 08:43   

jakfaskaf napisał/a:
Dobrze myślę?
jak najbardziej
jakfaskaf napisał/a:
Zrobie kolejną płukankę i zobaczymy co będzie
wyczyść dodatkowo magistrale transportujące olej do popychaczy - widziałem już nie raz straszny syf jaki poszedł w obieg, gdy filtr Japan Line się rozpadł
 
 
jakfaskaf 
Nowy Forumowicz
jakfaskaf

Auto: Outlander Turbo
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Sty 2020
Posty: 27
Skąd: Sączów
Wysłany: 06-08-2021, 08:46   

W którym miejscu jest ta magistrala?
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°)
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24338
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 06-08-2021, 08:47   

w każdym wałku czy koniku zaworowym masz takie kanały
olej dopływa do głowicy od dołu z bloku i jest rozprowadzony magistralą do każdego elementu, który smarowania wymaga
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.