Stuki - pomoc w diagnozie |
Autor |
Wiadomość |
jakfaskaf
Nowy Forumowicz jakfaskaf
Auto: Outlander Turbo
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Sty 2020 Posty: 27 Skąd: Sączów
|
Wysłany: 02-08-2021, 18:12
|
|
|
Czy stukające popychacze zawsze zaczynają stukać przy zimnym silniku i przestają jak się nagrzeje? W moim przypadku stuka delikatnie dopiero jak się rozgrzeje ale najbardziej jak zostawię rozgrzany silnik na godzinkę. Wtedy stuka bardzo wyraźnie gdzieś w okolicach korka wlewu oleju. Wtedy mam też problem z odpaleniem silnika.
Jak jest zimny odpala bez problemu i nie stuka
Jak jest ciepły to stuka delikatnie i odpala bez problemu
Jak postoi po jeździe to stuka bardzo i często muszę długo kręcić zanim odpali
Osiwieje w koncu przez ten samochód |
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) |
|
|
|
 |
CB4W_00
Forumowicz
Auto: Grandis 2.4+LPG/Colt 1,3+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 18 Kwi 2011 Posty: 292 Skąd: Złotoryja
|
Wysłany: 03-08-2021, 22:05
|
|
|
Dodam od siebie że dziwne odgłosy może wydawać łożysko koła pasowego sprężarki klimatyzacji. Ostatnio jak wymieniałem łożysko w colcie(przebieg 170kkm) to po zdjęciu paska osprzętu i ręcznym zakręceniu kołem pasowym słychać było stukanie.
Wcześniej wymieniałem w grandisie i też było stukanie podczas pracy silnika na biegu jałowym. |
|
|
|
 |
Tiamat
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 01 Lut 2008 Posty: 290 Skąd: Nasielsk
|
Wysłany: 04-08-2021, 12:48
|
|
|
Zaczyna się od stukania na zimnym ( np. po nocy ) przez kilka sekund po odpaleniu. Dalej jest już z górki tj. zaczyna stukać na ciepłym na jałowym / niskich obrotach itp. Natomiast przyczyny długiego kręcenia przy odpaleniu szukałbym gdzie indziej. |
_________________ Eclipse 4g63 N/a 192KM/217NM
Lancer Evo IV 4g63T 316KM/396NM
Outlander 4g63T 210KM/290NM in progress |
|
|
|
 |
jakfaskaf
Nowy Forumowicz jakfaskaf
Auto: Outlander Turbo
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Sty 2020 Posty: 27 Skąd: Sączów
|
Wysłany: 04-08-2021, 14:16
|
|
|
A czy w głowicy może coś innego stukać poza popychaczami? Gdyby stukały na zimnym to miałbym pewność |
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24338 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 05-08-2021, 09:08
|
|
|
a może to sworzeń tłoka? - to bardziej na ciepłym słychać |
|
|
|
 |
jakfaskaf
Nowy Forumowicz jakfaskaf
Auto: Outlander Turbo
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Sty 2020 Posty: 27 Skąd: Sączów
|
Wysłany: 05-08-2021, 09:21
|
|
|
Tylko sworzeń tłoka raczej stuka najgłośniej na ciepłym a u mnie stuka najgłośniej jest jak już ostygnie. Kiedyś już mi tak coś stukało i po płukance na jakiś czas przestało. Sworzeń tłoka raczej nie przestałby stukać po płukance. Dobrze myślę? |
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) |
|
|
|
 |
Tiamat
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 01 Lut 2008 Posty: 290 Skąd: Nasielsk
|
Wysłany: 05-08-2021, 13:54
|
|
|
Znam przypadek stukania / hałasowania związanego z uszkodzonym napinaczem paska rozrządu
w 4g63. Jeżeli metaliczne stuki ewidentnie dochodzą z głowicy obstawiałbym jednak popychacze. Uszkodzenie wałków rozrządu raczej odpada. Zostają zawory, ale skoro stukanie związane jest z temperaturą, to ten kierunek też raczej odpada. Luzy zaworowe też odpadają. Popychacze są wrażliwe na jakość oleju i ogólną sprawność układu smarowania ( ciśnienie ). Właściwości oleju natomiast zmieniają się wraz z temperaturą. |
_________________ Eclipse 4g63 N/a 192KM/217NM
Lancer Evo IV 4g63T 316KM/396NM
Outlander 4g63T 210KM/290NM in progress |
|
|
|
 |
jakfaskaf
Nowy Forumowicz jakfaskaf
Auto: Outlander Turbo
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Sty 2020 Posty: 27 Skąd: Sączów
|
Wysłany: 05-08-2021, 13:59
|
|
|
Rozrząd poprawiałem sam po mechaniku partaczu więc ten temat odpada. Jestem prawie pewien tych popychaczy zwłaszcza, że poprzedni właściciel jeździł na tanim półsyntetyku. Zrobie kolejną płukankę i zobaczymy co będzie |
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24338 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 06-08-2021, 08:43
|
|
|
jakfaskaf napisał/a: | Dobrze myślę? | jak najbardziej jakfaskaf napisał/a: | Zrobie kolejną płukankę i zobaczymy co będzie | wyczyść dodatkowo magistrale transportujące olej do popychaczy - widziałem już nie raz straszny syf jaki poszedł w obieg, gdy filtr Japan Line się rozpadł |
|
|
|
 |
jakfaskaf
Nowy Forumowicz jakfaskaf
Auto: Outlander Turbo
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Sty 2020 Posty: 27 Skąd: Sączów
|
Wysłany: 06-08-2021, 08:46
|
|
|
W którym miejscu jest ta magistrala? |
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24338 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 06-08-2021, 08:47
|
|
|
w każdym wałku czy koniku zaworowym masz takie kanały
olej dopływa do głowicy od dołu z bloku i jest rozprowadzony magistralą do każdego elementu, który smarowania wymaga |
|
|
|
 |
|