Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[MSS 1.3] Swap silnika 4g13
Autor Wiadomość
Arciatko 
Nowy Forumowicz

Auto: Space Star
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Gru 2016
Posty: 12
Skąd: Chełm
  Wysłany: 29-12-2023, 23:07   [MSS 1.3] Swap silnika 4g13

Hej wszystkim
Potrzebuje porady mądrych głów znanych z tematem silnika 4g13.
Kupiłem silnik do mojego Space stara no i nie przejąłem się tym ze kupiłem silnik w wersji z kopułką 4 cewki .Mój stary silnik posiadał 2 cewki. Przełożyłem wszystkie komponenty, elegancka pasowały. Jedyny problem to był w tym ze żeberka w bloku nie miały wycięcia pod blachy na kole wału korbowego potrzebnej do odczytu dla czujnika wału korbowego.

Żeberka usunąłem i ma problem z odpaleniem. Pojawia się bład P0201.
Po podłączeniu komputera widzę ze obroty silnika są odczytywane więc czujnik wału korbowego odczytuje prędkość wału.
Na plaka silnik zapali trochę nie równo ale pracuje.
-Zamieniałem wtryskiwacze miejscami ale nie pomogło.
-Sprawdzałem zasilanie wytrysków 12 V jest. Tak jak By sterownik nie pozwalał podać paliwa.
-Sprawdzałem czy nie ma zwarcia pomiędzy kostką wtryskiwacza a sterownikiem.
-Pompa paliwa działa podaje dość spore ciśnienie ale wartości nie znam.



Podpowiedzcie mi co sprawdzić, może ktoś wie jak ma być zsynchronizowany czujnik wału korbowego z czynnikiem rozrządu i mi napisze żebym sprawdził czy jest ok u mnie.
Każda podpowiedz będzie cenna. Chciał bym uratować mojego Miska.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24321
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 30-12-2023, 17:36   

Zacznij od sprawdzenia serwisówki i ew. różnic między silnikami, może jakieś piny w ECU...
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=3453
Mówimy o SS z lat 99-03? Bo żeby dobrze zrozumieć - silnik miałeś z 2 fajkocewkami a włożyłeś taki z aparatem zapłonowym?

Ew. może schematy elektryczne podpasują z Carismy?
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=3448
 
 
Arciatko 
Nowy Forumowicz

Auto: Space Star
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Gru 2016
Posty: 12
Skąd: Chełm
Wysłany: 30-12-2023, 19:48   

Hej.
O tych rocznikach mowa. Ja miałem silnik z 2 cewkami (mój z 2001r.). I wymieniłem tylko słupek silnika . Cały osprzęt został mój nie ruszony. Silnik który założyłem jest z 1999r..
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24321
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 30-12-2023, 20:09   

W tym roczniku to dasz radę sprawdzić błędy zwierając pin 1 i 4 na złączu JOBD - bo te błędy OBD pokazywane przez różne skanery są często z totalnej d...y. Sprawdź zatem błąd wg systemu mrugania lampką CE i wtedy będziemy się zastanawiać.

https://www.mitsubishi-fo...ostic-pdf.5247/

chodzi o drugą część i złącze 16 pinowe
 
 
Arciatko 
Nowy Forumowicz

Auto: Space Star
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Gru 2016
Posty: 12
Skąd: Chełm
Wysłany: 31-12-2023, 16:50   

Sprawa wygląda tak ze błędu nie ma żadnego, nawet po rozruchu. To o czym pisałem wystąpiło po odpalaniu na plaka.

Wymiennie jeszcze jeden element który w nowym silniku wyciąłem. Żeberka obok pompy oleju przy kole wału korbowego.
Być może on ma związek z pracą czujnika wały korbowego.
  
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24321
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 01-01-2024, 12:12   

Nie mają żadnego wpływu - to tylko wzmocnienie tej części odlewu. Czujnik wału to tarcza obracająca się na wale oraz sam czujnik typu hallotron (czujnik Halla, magnetyczny). Jeśli masz możliwość to podejrzyj pracę czujnika wału i wałka rozrządu na oscyloskopie, sprawdź ciśnienie paliwa za filtrem i sprawdź czy każdy cylinder ma iskrę, taką ładną, niebieską. A i jeszcze kompresja oczywiście.
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21948
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 03-01-2024, 08:49   

Jeśli jest iskra na świecach, a wtryskiwacze nie podają paliwa to jest problem z immobiliserem.
 
 
Arciatko 
Nowy Forumowicz

Auto: Space Star
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Gru 2016
Posty: 12
Skąd: Chełm
Wysłany: 03-01-2024, 17:31   

Hej
- Ciśnienie na Cylindrach 9,5 9 9 8 Bar
- Iskra jest na wszystkich 4 fajkach
- Nie widać żeby podawał paliwo.

Ciśnienie paliwa oraz pomiar oscyloskopem na dniach tylko się wgryzę w temat.

Immobilizer jak sprawdzić ?
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24321
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 04-01-2024, 07:58   

Arciatko napisał/a:
Ciśnienie na Cylindrach 9,5 9 9 8 Bar
to chyba masz przyczynę - ten blok to śmieć...
może coś z głowicą jest skopane? zawory podparte?
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11176
Skąd: Radomsko
Wysłany: 04-01-2024, 21:37   

Ciśnienia tragiczne, ale zapalić powinien. Co się stało z poprzednim silnikiem?
Czy te głowice są na pewno takie same? Fajki sięgają do świec? Czujnik wałka rozrządu też zamontowany?
_________________

 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21948
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 05-01-2024, 11:49   

Powinien wyświetlić błąd immobilisera po chwili kręcenia rozrusznikiem.
 
 
Arciatko 
Nowy Forumowicz

Auto: Space Star
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Gru 2016
Posty: 12
Skąd: Chełm
Wysłany: 05-01-2024, 14:42   

Błędu imobilaizera nie ma.
W poprzednim silniku na 2gim cylindrze ciśnienie wynosiło 1bar a reszta miała 10bar.
Co do ciśnienia na cylindrach to jest równe i auto powinno odpalać i pracować.
Czujnik położenia wałka rozrządu pasował idealnie, głowica ma inne popychacze zaworów Pozycja 03324. Reszta wyglądała identycznie.


Stary silnik odpalał i auto jeździło choć budą telepało.
Załatwiłem oscyloskop i sprawdzę jak działają czujnik wału korbowego oraz rozrządu.
Silnik na Plaku odpala i pracuje wiec iskra jest.
Mam miernik ciśnienia paliwa tez sprawdzę.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24321
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 05-01-2024, 15:59   

akurat popychacz jest tylko na starym silniku, pozycja 03301
3324 to konik od ręcznej regulacji - może warto zrobić ustawienie zaworów - najpierw na zimnym a potem na rozgrzanym silniku (tak przewiduje procedura)
znaczy reguluje się na rozgrzanym tylko, ale z tym możesz mieć problem :)
 
 
Arciatko 
Nowy Forumowicz

Auto: Space Star
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Gru 2016
Posty: 12
Skąd: Chełm
Wysłany: 08-01-2024, 16:02   

Pomiar z oscyloskopu czujnika wału korbowego oraz wały rozrządu.
https://files.fm/f/twxk33jnyy
Zobaczcie czy jest sygnał zsynchronizowany.

[ Dodano: 08-01-2024, 17:51 ]
Oscyloskop rejestruje jeden sygnał bardzo krótki na zasilaniu 1-eg wtryskiwacza. Tak jak by ECU nie dopuszczał do podania paliwa.
Czujnika IFS nie umiem jeszcze zmierzyć. Jest +, - i dwa sygnały z IG+i IG- ale jaki to sygnał nie odczytałem na oscyloskopie. Albo go nie było.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24321
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 09-01-2024, 07:28   

Jak dla mnie to tu jest w porządku. Gdyby był problem z czujnikiem wału, to by się CE pokazał po tych 9 sekundach kręcenia.
Sprawdź ciśnienie paliwa jeszcze.
A co to jest IFS to przyznam szczerze - nie wiem.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.