| 
		[MSS 1.3] Swap silnika 4g13 | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 Arciatko  		  
		 
         Nowy Forumowicz
  
                  Auto: Space Star 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 19 Gru 2016 Posty: 12 Skąd: Chełm 
                         | 
      
         
            
                                			    Wysłany: 29-12-2023, 23:07   [MSS 1.3] Swap silnika 4g13
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Hej wszystkim 
 
Potrzebuje porady mądrych głów znanych z tematem silnika 4g13.
 
Kupiłem silnik do mojego Space stara no i nie przejąłem się tym ze kupiłem silnik  w wersji z kopułką 4 cewki .Mój stary silnik posiadał 2 cewki.  Przełożyłem wszystkie komponenty, elegancka pasowały. Jedyny problem to był w tym ze żeberka w bloku nie miały wycięcia pod blachy na kole wału korbowego  potrzebnej do odczytu dla czujnika wału korbowego.
 
         
 
Żeberka usunąłem i ma problem z odpaleniem. Pojawia się bład P0201. 
 
Po podłączeniu komputera widzę ze obroty silnika są odczytywane więc czujnik wału korbowego odczytuje prędkość wału. 
 
Na plaka silnik zapali trochę nie równo ale pracuje. 
 
-Zamieniałem wtryskiwacze miejscami ale nie pomogło.
 
-Sprawdzałem zasilanie wytrysków 12 V jest. Tak jak By sterownik nie pozwalał podać paliwa. 
 
-Sprawdzałem czy nie ma zwarcia  pomiędzy kostką wtryskiwacza a sterownikiem.
 
-Pompa paliwa działa podaje dość spore ciśnienie ale wartości nie znam.
 
 
      
 
 
Podpowiedzcie mi co sprawdzić, może  ktoś wie jak ma być zsynchronizowany czujnik wału korbowego z czynnikiem rozrządu i mi napisze żebym sprawdził czy jest ok u mnie.
 
Każda podpowiedz będzie cenna. Chciał bym uratować mojego Miska. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Krzyzak  		  
		 
         moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM
  
  
                  Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2, UU 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 652 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24487 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk 
                         | 
      
         
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Arciatko  		  
		 
         Nowy Forumowicz
  
                  Auto: Space Star 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 19 Gru 2016 Posty: 12 Skąd: Chełm 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 30-12-2023, 19:48   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Hej. 
 
O tych rocznikach mowa. Ja miałem silnik z 2 cewkami (mój z 2001r.). I wymieniłem tylko słupek silnika . Cały osprzęt został mój nie ruszony. Silnik który założyłem jest z 1999r.. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Krzyzak  		  
		 
         moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM
  
  
                  Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2, UU 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 652 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24487 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 30-12-2023, 20:09   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               W tym roczniku to dasz radę sprawdzić błędy zwierając pin 1 i 4 na złączu JOBD - bo te błędy OBD pokazywane przez różne skanery są często z totalnej d...y. Sprawdź zatem błąd wg systemu mrugania lampką CE i wtedy będziemy się zastanawiać.
 
 
https://www.mitsubishi-fo...ostic-pdf.5247/
 
 
chodzi o drugą część i złącze 16 pinowe | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Arciatko  		  
		 
         Nowy Forumowicz
  
                  Auto: Space Star 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 19 Gru 2016 Posty: 12 Skąd: Chełm 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 31-12-2023, 16:50   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Sprawa wygląda tak ze błędu nie ma żadnego, nawet po rozruchu. To o czym pisałem wystąpiło po  odpalaniu na plaka.
 
 
Wymiennie jeszcze jeden element który w nowym silniku wyciąłem. Żeberka obok pompy oleju przy kole wału korbowego. 
 
Być może on ma związek z pracą czujnika wały korbowego.
 
  | 
             
									
				|    | 
			 
			          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Krzyzak  		  
		 
         moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM
  
  
                  Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2, UU 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 652 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24487 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 01-01-2024, 12:12   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Nie mają żadnego wpływu - to tylko wzmocnienie tej części odlewu. Czujnik wału to tarcza obracająca się na wale oraz sam czujnik typu hallotron (czujnik Halla, magnetyczny). Jeśli masz możliwość to podejrzyj pracę czujnika wału i wałka rozrządu na oscyloskopie, sprawdź ciśnienie paliwa za filtrem i sprawdź czy każdy cylinder ma iskrę, taką ładną, niebieską. A i jeszcze kompresja oczywiście. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Hugo  		  
		 
         Mitsumaniak srebrny szatan
  
  
                  Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 522 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21970 Skąd: Wolsztyn 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 03-01-2024, 08:49   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Jeśli jest iskra na świecach, a wtryskiwacze nie podają paliwa to jest problem z immobiliserem. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Arciatko  		  
		 
         Nowy Forumowicz
  
                  Auto: Space Star 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 19 Gru 2016 Posty: 12 Skąd: Chełm 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 03-01-2024, 17:31   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Hej 
 
- Ciśnienie na Cylindrach 9,5 9 9 8 Bar 
 
- Iskra jest na wszystkich 4 fajkach
 
- Nie widać żeby podawał paliwo.
 
 
Ciśnienie paliwa  oraz pomiar oscyloskopem na dniach tylko się wgryzę w temat. 
 
 
Immobilizer jak sprawdzić ? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Krzyzak  		  
		 
         moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM
  
  
                  Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2, UU 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 652 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24487 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 04-01-2024, 07:58   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Arciatko napisał/a: | 	 		  | Ciśnienie na Cylindrach 9,5 9 9 8 Bar  | 	  to chyba masz przyczynę - ten blok to śmieć...
 
może coś z głowicą jest skopane? zawory podparte? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 jacek11  		  
		 
         Mitsumaniak Yatsu~eku
  
                  Auto: EA2W  Żółwik, Outlander CW8W 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11277 Skąd: Radomsko 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 04-01-2024, 21:37   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Ciśnienia tragiczne, ale zapalić powinien. Co się stało z poprzednim silnikiem?
 
Czy te głowice są na pewno takie same? Fajki sięgają do świec? Czujnik wałka rozrządu też zamontowany? | 
             
						
				_________________
 
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Hugo  		  
		 
         Mitsumaniak srebrny szatan
  
  
                  Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 522 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21970 Skąd: Wolsztyn 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 05-01-2024, 11:49   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Powinien wyświetlić błąd immobilisera po chwili kręcenia rozrusznikiem. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Arciatko  		  
		 
         Nowy Forumowicz
  
                  Auto: Space Star 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 19 Gru 2016 Posty: 12 Skąd: Chełm 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 05-01-2024, 14:42   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Błędu imobilaizera nie ma. 
 
W poprzednim silniku na 2gim cylindrze ciśnienie wynosiło 1bar a reszta miała 10bar. 
 
Co do ciśnienia na cylindrach to jest równe i auto powinno odpalać i pracować. 
 
Czujnik położenia wałka rozrządu pasował idealnie, głowica ma inne popychacze zaworów Pozycja 03324. Reszta wyglądała identycznie.
 
      
 
 
Stary silnik odpalał i auto jeździło choć budą telepało. 
 
Załatwiłem oscyloskop i sprawdzę jak działają czujnik wału korbowego oraz rozrządu. 
 
Silnik na Plaku odpala i pracuje wiec iskra jest. 
 
Mam miernik ciśnienia paliwa tez sprawdzę. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Krzyzak  		  
		 
         moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM
  
  
                  Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2, UU 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 652 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24487 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 05-01-2024, 15:59   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               akurat popychacz jest tylko na starym silniku, pozycja 03301
 
3324 to konik od ręcznej regulacji - może warto zrobić ustawienie zaworów - najpierw na zimnym a potem na rozgrzanym silniku (tak przewiduje procedura)
 
znaczy reguluje się na rozgrzanym tylko, ale z tym możesz mieć problem    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Arciatko  		  
		 
         Nowy Forumowicz
  
                  Auto: Space Star 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 19 Gru 2016 Posty: 12 Skąd: Chełm 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 08-01-2024, 16:02   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Pomiar z oscyloskopu czujnika wału korbowego oraz wały rozrządu.
 
 https://files.fm/f/twxk33jnyy
 
Zobaczcie czy jest sygnał zsynchronizowany. 
 
 
[ Dodano: 08-01-2024, 17:51 ]
 
Oscyloskop rejestruje jeden sygnał bardzo krótki na zasilaniu 1-eg wtryskiwacza. Tak jak by ECU  nie dopuszczał do podania paliwa. 
 
Czujnika IFS nie umiem jeszcze zmierzyć. Jest +, -  i dwa sygnały z IG+i IG- ale jaki to sygnał nie odczytałem na oscyloskopie. Albo go nie było. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Krzyzak  		  
		 
         moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM
  
  
                  Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2, UU 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 652 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24487 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 09-01-2024, 07:28   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Jak dla mnie to tu jest w porządku. Gdyby był problem z czujnikiem wału, to by się CE pokazał po tych 9 sekundach kręcenia.
 
Sprawdź ciśnienie paliwa jeszcze.
 
A co to jest IFS to przyznam szczerze - nie wiem. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |