Szum podczas hamowania |
Autor |
Wiadomość |
rosomak1983
Mitsumaniak werbalny terrorysta

Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy Dołączył: 06 Lut 2008 Posty: 7852 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 19-01-2009, 15:02
|
|
|
mozna było ja ratowac...
Co do regulatora to jak wpadłes ze to własnie to i jakie były objawy???
Grzał sie bęben? |
_________________ Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel.....
Life is 2 short to drive boring cars
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania
 |
|
|
|
 |
Grabarz85
Forumowicz
Auto: Lancer 1.6 16v CB0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Sie 2008 Posty: 76 Skąd: Grabowiec
|
Wysłany: 19-01-2009, 16:25
|
|
|
Po prostu zdjąłem koło i zacząłem szukać przyczyny...
po zdjęciu bębna od razu było widać ze to wina tego ustrojstwa... Nie wiadomo dlaczego, ale wygięla sie blaszka... wyprostowałem ją i śmigałem ponad 3 miesiące, do czasu tej stłuczki...
PS. A Nexii to nie opłacało sie robić... koszt naprawy przewyższał realną wartość samochodu... Zresztą już dawno chorowałem na Japończyka, więc sprzedałem ją i kupiłem Misia |
_________________ Wolę pchać swojego Miśka niż jeździć vw
 |
|
|
|
 |
h4 [Usunięty]
|
Wysłany: 19-01-2009, 19:16
|
|
|
miki4x4 napisał/a: |
Wkręcasz długą śrubę w ten gwintowany otwór - bodajże M6 albo M8 - nie pamiętam, i bęben schodzi bez problemu, nawet jak masz krawędź ( a jeśli tak, to proponuję dać do przetoczenia). Oczywiście nie może być zaciągnięty ręczny Najpierw włóż tam jakiegoś gwoździa np i wybadaj w której pozycji, śruba oprze się o piastę |
a nie trzeba odkręcić tej centralnej nakrętki która jest pod tą małą kopułką - bo jej też nie mogę zdjąć a dzisiaj mi znajomy oponiarz powiedział że właśnie ten cały bęben trzyma ta nakrętka i dopiero później należy wkręcać śrubkę w otwór aby wypchać bębęn.. |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 19-01-2009, 21:53
|
|
|
h4 napisał/a: | a nie trzeba odkręcić tej centralnej nakrętki która jest pod tą małą kopułką - bo jej też nie mogę zdjąć a dzisiaj mi znajomy oponiarz powiedział że właśnie ten cały bęben trzyma ta nakrętka i dopiero później należy wkręcać śrubkę w otwór aby wypchać bębęn.. | Oczywiście, ze trzeba |
|
|
|
 |
miki4x4
Mitsumaniak Miki
Auto: to co w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 26 Cze 2007 Posty: 467 Skąd: KMY
|
Wysłany: 19-01-2009, 23:16
|
|
|
do wymiany łożyska trzeba, do ściągnięcia bębna nie. Śruba centralna (chyba M24) trzyma piastę z łożyskiem. Bęben właściwie to "wisi" na szpilkach a dociska go felga. No chyba że się mylę |
_________________ Mitsubishi Galant 2.4 GDI 99r
Nissan Patrol 2.8 TD 94r
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 20-01-2009, 17:05
|
|
|
miki4x4 napisał/a: | No chyba że się mylę | Masz absolutną rację, a mnie się troszkę pomyliło . Po prostu zapomniałem... |
|
|
|
 |
rosomak1983
Mitsumaniak werbalny terrorysta

Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy Dołączył: 06 Lut 2008 Posty: 7852 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 22-01-2009, 01:55
|
|
|
Zajrzałem wczoraj do bębna i hamulce OK. Dzis zaczeło szumiec jakby wyc tak jakby samolot leciał cos w tym stylu. Wiec na bank łożyska. Mam zamiar zaryzykowac i kupic oryginalne używki. Powiedzcie czy przecietnie wytrzymuja ori łożyska? |
_________________ Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel.....
Life is 2 short to drive boring cars
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania
 |
|
|
|
 |
miki4x4
Mitsumaniak Miki
Auto: to co w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 26 Cze 2007 Posty: 467 Skąd: KMY
|
Wysłany: 22-01-2009, 08:37
|
|
|
rosomak1983 napisał/a: | Powiedzcie czy przecietnie wytrzymuja ori łożyska? |
ale o co pytasz.... |
_________________ Mitsubishi Galant 2.4 GDI 99r
Nissan Patrol 2.8 TD 94r
 |
|
|
|
 |
rosomak1983
Mitsumaniak werbalny terrorysta

Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy Dołączył: 06 Lut 2008 Posty: 7852 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 22-01-2009, 14:24
|
|
|
No przecietnie od nowosci ile wytrzymyja? Czy psuja sie nagminnie czy potrafia tez wytrzymac bardzo długo. |
_________________ Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel.....
Life is 2 short to drive boring cars
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 22-01-2009, 17:01
|
|
|
rosomak1983 napisał/a: | No przecietnie od nowosci ile wytrzymyja? | Ponad 200 000 km. |
|
|
|
 |
h4 [Usunięty]
|
Wysłany: 22-01-2009, 18:59
|
|
|
miki4x4 napisał/a: | do wymiany łożyska trzeba, do ściągnięcia bębna nie. Śruba centralna (chyba M24) trzyma piastę z łożyskiem. Bęben właściwie to "wisi" na szpilkach a dociska go felga. No chyba że się mylę |
wlasnie nie wiem bo sciagnalem felge i wisialo na szpilkach i stukalem mlotkiem , szarpalem i nic |
|
|
|
 |
KaWu
Mitsumaniak Karmine Red

Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 05 Sie 2005 Posty: 2661 Skąd: Jawor
|
Wysłany: 23-01-2009, 07:35
|
|
|
h4, najwidoczniej zrobil sie rant na bebnie.
Na pewno do zdjecia bebna nie musisz odkrecac nakretki piasty.
Kiedys tez sie nad tym glowilem. miki4x4, i Hugo, maja tutaj 100% racji. |
_________________ ---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)  |
|
|
|
 |
puntowicz [Usunięty]
|
Wysłany: 29-01-2009, 18:20
|
|
|
Witam.
Z tym wkręcaniem długiej śruby to ostrożnie,można uszkodzić regulator, bądź przebić się przez blaszaną osłonę hamulca.Bez specjalnego ściągacza, pozostaje walenie dość ciężkim młotkiem po bębnie tak długo,aż korozja,ewentualnie stara farba, którą niektórzy nie wiadomo, po co malują bębny puści.Hałas przy hamowaniu na ogół spowodowany jest tarciem bocznej powierzchni szczęki o bęben.Powodzenia. |
|
|
|
 |
rosomak1983
Mitsumaniak werbalny terrorysta

Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy Dołączył: 06 Lut 2008 Posty: 7852 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 29-01-2009, 21:24
|
|
|
puntowicz napisał/a: | .Hałas przy hamowaniu na ogół spowodowany jest tarciem bocznej powierzchni szczęki o bęben.Powodzenia. |
czyli wymiana szczek jest konieczna???? |
_________________ Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel.....
Life is 2 short to drive boring cars
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania
 |
|
|
|
 |
puntowicz [Usunięty]
|
Wysłany: 30-01-2009, 00:37
|
|
|
Witam
Moim zdaniem szczęki kwalifikują się do wymiany w tedy, kiedy są zużyte.Świadectwem zużycia jest starcie okładzin do ok.1mm.Nie równomierność zużycia może wynikać z braku cylindryczności bębna.Tarcie powierzchniami bocznymi to problem związany z zamocowaniem szczęk.Pozdrawiam |
|
|
|
 |
|