Paliwożerność 95 na LPG |
Autor |
Wiadomość |
jarzabek.waclaw
Forumowicz

Auto: Galant DJ3A 6G75 '05
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Sie 2008 Posty: 52 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 18-01-2010, 02:00
|
|
|
herr_flick, najprawdopodbniej zgniła rura między wlewem a bakiem. Miałem tak w '98. Zdejmij koło, odkręć nadkole i obejrzyj tą rurę. Ja wyczyściłem rdzę i załatalem dziurę (nie przyznam się jak ) i problem zniknął. |
_________________ Mitsu-staż: 8 lat
Były: Carisma '97, Lancer CK0 '98, Lancer CK0 4G13 '00
Jest: Galant DJ3A GTS 6G75 '05 |
|
|
|
 |
dm17 [Usunięty]
|
Wysłany: 18-01-2010, 07:50
|
|
|
herr_flick napisał/a: | Wracając do wiru w baku paliwa na ssaniu. O ile się orientuję w obu moich pojazdach temp przełączenia jest przy ok 20stopniach i tu raczej nie ma znaczenia czy sekwencja czy II generacja. | Mylisz sie bo sekwencję możne sobie dobrowolnie ustawiać - nie wiem jak Ty masz akurat ale ja sobie ustwilem przełączeni na 25st i 2000 obr z czego pierwszy warunek musibyć bezwzglednie spełniony - dlaczego tak mam?? bo misiowi sie należy |
|
|
|
 |
herr_flick
Forumowicz

Auto: Lancer CK1A i CS3A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Gru 2008 Posty: 236 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 18-01-2010, 20:03
|
|
|
miałem na myśli ustawioną na 20stopni przez mechaników zakładających obie instalacje(ta sama firma) różnica jest taka, że Fso przeskoczy przy 2000obrotów a misiek ok 600-700 i nie czuć różnicy przy przejściu |
|
|
|
 |
dm17 [Usunięty]
|
Wysłany: 19-01-2010, 07:49
|
|
|
600-700 |
|
|
|
 |
herr_flick
Forumowicz

Auto: Lancer CK1A i CS3A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Gru 2008 Posty: 236 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 21-01-2010, 22:51
|
|
|
Tak, jak już się nagrzeje słychać cyknięcie bez zbędnego dodawania gazu |
|
|
|
 |
Artii
moderator mitsumaniak

Auto: LancerCS0 2003 LancerC62 1990
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 892 Skąd: Zawiercie/Zabrze
|
Wysłany: 22-01-2010, 12:48
|
|
|
Cyknięcie słychać po osiągnięciu odpowiedniej temp. Sprawdź czy cyknięcie oznacza iż się już przełączył na gaz. |
_________________
 |
|
|
|
 |
kristof
Mitsumaniak

Auto: Cari 1.6+LPG '99(lift)
Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Sie 2007 Posty: 326 Skąd: Biskupice/Poznań
|
Wysłany: 23-01-2010, 10:36
|
|
|
na 99.9% tak u mnie też taki dźwięk występuje, zawsze gdy złapie temp. i przechodzi na gaz ( widać po kontrolkach) również owy dziwny dźwięk występuje zawsze przy przejściu z cutoff'a do normalnej jazdy...ktoś mi kiedyś tłumaczył, że cyknięcie oznacza włączanie pompki od gazu, albo czegoś właśnie takiego bądź podobnego..:-) |
_________________ The Linux philosophy is 'Laugh in the face of danger'. Oops. Wrong One. 'Do it yourself'. Yes, that's it. |
|
|
|
 |
herr_flick
Forumowicz

Auto: Lancer CK1A i CS3A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Gru 2008 Posty: 236 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 23-01-2010, 21:33
|
|
|
dokładnie tak jest
[ Dodano: 25-01-2010, 20:03 ]
W temacie spalania PB, ostatnio włączyłem nawiew na 2 bądź 3 prędkość i poczułem LPG, to samo miałem stojąc samemu na światłach. W wolnej chwili otworzyłem maskę i wywęszyłem ulatniający się LPG, nie było słychać żadnego syczenia czy coś w tym stylu, żeby cokolwiek poczuć musiałem wręcz nosem dotknąć konkretnych elementów. Asekuracyjnie dokręciłem obejmy na gumowych wężach. Póki co w kabinie nie czuję a co ciekawe pomimo większego mrozu szybciej przełącza się na gaz i mam nadzieję, że to było bezpośrednią przyczyną zwiększonego spalanie PB i życzyłbym sobie LPG też. Dla spokoju zajrzę jeszcze pod maskę a właściwie powęszę.
Co do tankowania to wsadzenie samego dzióbka pistoletu umożliwia utrzymanie powolnego wlewania paliwa, ale nadal pośpiech nie jest wskazany bo odbija. Poczekam na cieplejsze dni i sprawdzę rurę idącą do baku |
|
|
|
 |
jurekschroda
Forumowicz
Auto: Lancer, Colt, Carisma
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 30 Lip 2008 Posty: 683 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: 26-01-2010, 15:01
|
|
|
A teraz trochę z innej beczki.
O tym, że miś lubi zimą więcej PB już było, ale teraz pojawił się inny problem.
Ostatnio spotkałem się z nową sytuacją - PB ubywa... także w czasie jazdy na gazie. Robiłem w weekend trasę ok 500 km ( skoki z Zakopanem ) i ubytek PB wyniósł ok 3 litrów/100km. Co jest grane ?
Dodam, że mam instalację starszej generacji tzn. taką, która samoczynnie nie przełącza się na zasilanie LPG, muszę to robić ręcznie. Silnik to oczywiście 1.3 12v. Spalanie gazu na tej trasie w normie, czyli 8 litrów z małym hakiem.
Ktoś ma jakiegoś pomysła ? |
|
|
|
 |
KaWu
Mitsumaniak Karmine Red

Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 05 Sie 2005 Posty: 2661 Skąd: Jawor
|
Wysłany: 26-01-2010, 15:51
|
|
|
jurekschroda napisał/a: | Robiłem w weekend trasę ok 500 km ( skoki z Zakopanem ) i ubytek PB wyniósł ok 3 litrów/100km. Co jest grane ? |
jurekschroda napisał/a: | Ktoś ma jakiegoś pomysła ? |
ja - jak zmierzyłeś spalanie Pb |
_________________ ---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)  |
|
|
|
 |
jurekschroda
Forumowicz
Auto: Lancer, Colt, Carisma
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 30 Lip 2008 Posty: 683 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: 29-01-2010, 15:59
|
|
|
Chyba jedynym możliwym sposobem, czyli dwa tankowania pod korek. |
|
|
|
 |
herr_flick
Forumowicz

Auto: Lancer CK1A i CS3A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Gru 2008 Posty: 236 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 01-02-2010, 23:42
|
|
|
Pojechałem na inną stację benzynową i w dodatku było -5 zamiast -15 stopni, ale to spowodowało, o wiele szybsze zatankowanie, owszem odbijało, ale spokojnie mogłem utrzymać średni poziom napełniania baku bez odbijania, przy max wciśnięciu nadal odbija. Nie wiem co pomogło stacja czy temp. |
|
|
|
 |
|