Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CAxA] Zasłanianie chłodnicy na zime.
Autor Wiadomość
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 01-02-2010, 17:16   

macieekg napisał/a:
Niekonicznie ostra jazda co obroty, jak sie toczysz na 2k rpm to sie znacznie dluzej nagrzewa niz jak masz 3,5k rpm
No dobra, ale jak wyobrażasz sobie ostrą jazdę na niskich obrotach? :D
 
 
Alexander
[Usunięty]

Wysłany: 01-02-2010, 17:20   

no to mi też daliście do myslenia, bo przy tych największych mrozach to wskazówka w połowie skali to dopiero po jakichś 8km, a ciepłym dmucha od jakichś 3km. Ale żeby po 2km byl już w pełni zagrzany... karolgt, a może masz Webasto ;) :) ?
 
 
rosomak1983 
Mitsumaniak
werbalny terrorysta


Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 7852
Skąd: Łańcut
Wysłany: 01-02-2010, 17:25   

Dopóki sie solidnie nie nagrzeje nie przekraczam absolutnie 3000 a wy tutaj
czarnuch23 napisał/a:
Dodatkowo na to jak sie ogrzewa auto ma wplyw styl jazdy:) delikatna jazda nie sprzyja dogrzewaniu tak jak ostra jazda na obrotach.

macieekg napisał/a:
nagrzewa niz jak masz 3,5k rpm :D

:roll: :roll: :roll:
_________________
Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel..... ;)
Life is 2 short to drive boring cars ;)
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania :mrgreen:
 
 
Pexu 
Mitsumaniak

Auto: Colt 1.3 | 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 1267
Skąd: Warszawa
Wysłany: 01-02-2010, 18:05   

Alexander napisał/a:
no to mi też daliście do myslenia, bo przy tych największych mrozach to wskazówka w połowie skali to dopiero po jakichś 8km, a ciepłym dmucha od jakichś 3km. Ale żeby po 2km byl już w pełni zagrzany..

właśnie, też jak dla mnie strasznie szybko...
_________________
7,60/100
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 01-02-2010, 23:31   

Alexander napisał/a:
przy tych największych mrozach to wskazówka w połowie skali to dopiero po jakichś 8km, a ciepłym dmucha od jakichś 3km
Wszystko jest OK.

P.S. Jak tam śmiga mój "były"? :wink:
 
 
Zielik 
Nowy Forumowicz


Auto: Colt 1.6 16V CA4A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Cze 2009
Posty: 23
Skąd: Pułtusk
Wysłany: 03-02-2010, 23:32   

dokladnie. jazda na wysokich obrotach na zimnym silniku grozi zniszczeniem uszczelki pod glowica...

rosomak1983 napisał/a:
Dopóki sie solidnie nie nagrzeje nie przekraczam absolutnie 3000 a wy tutaj
czarnuch23 napisał/a:
Dodatkowo na to jak sie ogrzewa auto ma wplyw styl jazdy:) delikatna jazda nie sprzyja dogrzewaniu tak jak ostra jazda na obrotach.

macieekg napisał/a:
nagrzewa niz jak masz 3,5k rpm :D

:roll: :roll: :roll:
_________________

 
 
JayChyl 
Mitsumaniak

Auto: EA5A 01' Avance TipTr.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Wrz 2007
Posty: 691
Skąd: Łomża
Wysłany: 04-02-2010, 01:04   

Uszczelka może się sama zużyć (zacząć puszczać olej na zewnątrz. np) po 150,000+ km. :D
 
 
londolut 
jradmin Colt


Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 8958
Skąd: skątowni
Wysłany: 04-02-2010, 06:37   

Ale jak silnik wymarznie na dworze przez całą noc i ma dajmy na to te 5-6°C to dawanie w palnik może doprowadzić do bardzo szybkiego zapieczenia pierścieni na tłokach.
_________________
Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie :finga:

 
 
rosomak1983 
Mitsumaniak
werbalny terrorysta


Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 7852
Skąd: Łańcut
Wysłany: 04-02-2010, 06:57   

JayChyl napisał/a:
Uszczelka może się sama zużyć (zacząć puszczać olej na zewnątrz. np) po 150,000+ km. :D

moze sama ale mozna jej w tym pomóc... :lol: :lol: :lol:
A wydmuchac uszczele w japończyku samo z siebie to nie byle sztuka.
_________________
Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel..... ;)
Life is 2 short to drive boring cars ;)
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania :mrgreen:
 
 
Zielik 
Nowy Forumowicz


Auto: Colt 1.6 16V CA4A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Cze 2009
Posty: 23
Skąd: Pułtusk
Wysłany: 04-02-2010, 08:44   

dokladnie. ja zmienialem dwa razy. raz niestety z mojej winy bo mi sie spieszylo... tak mi powiedzial mechanik. ale zbaczamy z tematu... ja u siebie zalozylem karton do polowy chlodnicy. i troche wolniej sie chlodzi i mocniej trzyma cieplo ale nie zeby ogrzewanie nie grzalo. uwazam ze jesli masz sprawny termostat i nie zabita nagrzewnice (a ja tak mialem) karton jest zbedny...

rosomak1983 napisał/a:
JayChyl napisał/a:
Uszczelka może się sama zużyć (zacząć puszczać olej na zewnątrz. np) po 150,000+ km. :D

moze sama ale mozna jej w tym pomóc... :lol: :lol: :lol:
A wydmuchac uszczele w japończyku samo z siebie to nie byle sztuka.
_________________

 
 
Alexander
[Usunięty]

Wysłany: 04-02-2010, 14:13   

zdecydowanie póki zimny to tylko niski zakres obrotowy... to pierwsza rzecz którą powtarzam mamie niczym mantrę jak zamierza jechać moim autem :) ... druga to omijanie dziur :twisted:

Hugo napisał/a:
P.S. Jak tam śmiga mój "były"? :wink:



bardzo dobrze śmiga ;) od kiedy rok temu uporałem sie z tymi falującymi obrotami to tylko tankuje ;) chociaż nie ukrywam, że jak tylko się jakaś kaska pojawi będę rozglądał się za czymś z większym zasobem mocy pod maską, ale już przekonuje rodziców żeby ode mnie wzięli colta bo żal go sprzedawać :)
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 04-02-2010, 16:11   

Alexander napisał/a:
ale już przekonuje rodziców żeby ode mnie wzięli colta bo żal go sprzedawać
No to świetnie. Właśnie wczoraj z bratem rozmawialiśmy na jego temat i stwierdziliśmy, że popełniłem duży błąd sprzedając go. To faktycznie jest cacko. Powodzenia. Przepraszam za OT.
 
 
lukaszpl 
Mitsumaniak
..::Grim Reaper::..


Auto: Carisma GDI LX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Wrz 2008
Posty: 178
Skąd: LDZ
Wysłany: 04-02-2010, 22:41   

Zielik napisał/a:
dokladnie. jazda na wysokich obrotach na zimnym silniku grozi zniszczeniem uszczelki pod glowica...


Bardziej martwiłbym się o silnik niż o głupią uszczelkę ... uszczelkę zawsze można wymienić, chociaż nie jest to tanie. Zimny olej jest gęstszy, ma inne właściwości smarne, łatwiej wtedy o zerwanie filmu olejowego. Inny problem to też nierównomierny wzrost temperatury na poszczególnych elementach. Generalnie jak nie chce się mieć problemów to należy zwracać uwagę na obrotomierz, oczywiście jeśli się go posiada :P
_________________
Carisma GDI LX '98 125KM - srebrna strzała
Colt GLXi 1.6 16V '95 113KM - biały miś R.I.P. :(

 
 
 
czarnuch23 
Mitsumaniak
Jaszczomp:>


Auto: Outlander 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 25 Cze 2006
Posty: 771
Skąd: WAWA
Wysłany: 04-02-2010, 22:58   

Wychodzi na to ze wszscy mysla ze zaraz jak mis odpali to go zarzynam do od ciecia :>
Kilka moich spostrzeżeń:
1 pomysl z zaslanianiem chlodnicy kartonem sprawdzal sie w polonezach z przed 20 lat.

2 Sprawny termostat zapewnia komfort jazdy i psychiki (nie przegrzejemy silnika jesli zrobi sie ciutke cieplej)

3 Zaslanianie kartonem (ktory jest malo odporny na wilgoc) moze skonczyc sie zle dla chlodnicy. Usuniecie syfu z niej bedzie trudne a jej sprawnosc spadnie.

4 Olej ma wielkie znaczenie na temperature pracy, Plyn jaki mamy zalany (plyn sie starzeje i traci swoje wlasciwosci), ale i stan samego silnika i komponentow chlodzenia.

5 Otwarcie nawiewu goracego powietrza na full spowolni w niskiej temperaturze nagrzewanie silnika. Termostat bedzie zamkniety i chlodnica nie bedzie dzialac ale powietrze w kabinie ma podobna temp co to na zewnatrz a nagrzewnica nie jest niczym innym jak mala "chlodnica" i ona wyziebia uklad dosc skutecznie.

Jazda niedogrzanym samochodem jest nieprzyjemna ale przegrzanie silnika kosztuje spore pieniadze.... teraz temperatury sie mocno wahają, na drogach jest duzo sniegu ale i wody (zwlaszcza dzis na trasie bialy - wwa).
Nie jest tak wazne czy uklad nagrzewa sie w 5 minut czy 20 wszystko zalezy od warunkow, wazne ze sie dogrzewa a pozniej nie wychladza bez podstawnie.
_________________
http://www.3xl.in.lublin....lcik-czarnuch23
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.