[CAxA] Zasłanianie chłodnicy na zime. |
Autor |
Wiadomość |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 01-02-2010, 17:16
|
|
|
macieekg napisał/a: | Niekonicznie ostra jazda co obroty, jak sie toczysz na 2k rpm to sie znacznie dluzej nagrzewa niz jak masz 3,5k rpm | No dobra, ale jak wyobrażasz sobie ostrą jazdę na niskich obrotach? |
|
|
|
 |
Alexander [Usunięty]
|
Wysłany: 01-02-2010, 17:20
|
|
|
no to mi też daliście do myslenia, bo przy tych największych mrozach to wskazówka w połowie skali to dopiero po jakichś 8km, a ciepłym dmucha od jakichś 3km. Ale żeby po 2km byl już w pełni zagrzany... karolgt, a może masz Webasto ? |
|
|
|
 |
rosomak1983
Mitsumaniak werbalny terrorysta

Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy Dołączył: 06 Lut 2008 Posty: 7852 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 01-02-2010, 17:25
|
|
|
Dopóki sie solidnie nie nagrzeje nie przekraczam absolutnie 3000 a wy tutaj czarnuch23 napisał/a: | Dodatkowo na to jak sie ogrzewa auto ma wplyw styl jazdy:) delikatna jazda nie sprzyja dogrzewaniu tak jak ostra jazda na obrotach. |
macieekg napisał/a: | nagrzewa niz jak masz 3,5k rpm |
|
_________________ Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel.....
Life is 2 short to drive boring cars
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania
 |
|
|
|
 |
Pexu
Mitsumaniak
Auto: Colt 1.3 | 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 25 Sty 2009 Posty: 1267 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 01-02-2010, 18:05
|
|
|
Alexander napisał/a: | no to mi też daliście do myslenia, bo przy tych największych mrozach to wskazówka w połowie skali to dopiero po jakichś 8km, a ciepłym dmucha od jakichś 3km. Ale żeby po 2km byl już w pełni zagrzany.. |
właśnie, też jak dla mnie strasznie szybko... |
_________________ 7,60/100
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 01-02-2010, 23:31
|
|
|
Alexander napisał/a: | przy tych największych mrozach to wskazówka w połowie skali to dopiero po jakichś 8km, a ciepłym dmucha od jakichś 3km | Wszystko jest OK.
P.S. Jak tam śmiga mój "były"? |
|
|
|
 |
Zielik
Nowy Forumowicz

Auto: Colt 1.6 16V CA4A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Cze 2009 Posty: 23 Skąd: Pułtusk
|
Wysłany: 03-02-2010, 23:32
|
|
|
dokladnie. jazda na wysokich obrotach na zimnym silniku grozi zniszczeniem uszczelki pod glowica...
rosomak1983 napisał/a: | Dopóki sie solidnie nie nagrzeje nie przekraczam absolutnie 3000 a wy tutaj
czarnuch23 napisał/a:
Dodatkowo na to jak sie ogrzewa auto ma wplyw styl jazdy:) delikatna jazda nie sprzyja dogrzewaniu tak jak ostra jazda na obrotach.
macieekg napisał/a:
nagrzewa niz jak masz 3,5k rpm
|
|
_________________
 |
|
|
|
 |
JayChyl
Mitsumaniak
Auto: EA5A 01' Avance TipTr.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 21 Wrz 2007 Posty: 691 Skąd: Łomża
|
Wysłany: 04-02-2010, 01:04
|
|
|
Uszczelka może się sama zużyć (zacząć puszczać olej na zewnątrz. np) po 150,000+ km. |
|
|
|
 |
londolut
jradmin Colt

Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 8958 Skąd: skątowni
|
Wysłany: 04-02-2010, 06:37
|
|
|
Ale jak silnik wymarznie na dworze przez całą noc i ma dajmy na to te 5-6°C to dawanie w palnik może doprowadzić do bardzo szybkiego zapieczenia pierścieni na tłokach. |
_________________ Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie
 |
|
|
|
 |
rosomak1983
Mitsumaniak werbalny terrorysta

Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy Dołączył: 06 Lut 2008 Posty: 7852 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 04-02-2010, 06:57
|
|
|
JayChyl napisał/a: | Uszczelka może się sama zużyć (zacząć puszczać olej na zewnątrz. np) po 150,000+ km. |
moze sama ale mozna jej w tym pomóc...
A wydmuchac uszczele w japończyku samo z siebie to nie byle sztuka. |
_________________ Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel.....
Life is 2 short to drive boring cars
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania
 |
|
|
|
 |
Zielik
Nowy Forumowicz

Auto: Colt 1.6 16V CA4A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Cze 2009 Posty: 23 Skąd: Pułtusk
|
Wysłany: 04-02-2010, 08:44
|
|
|
dokladnie. ja zmienialem dwa razy. raz niestety z mojej winy bo mi sie spieszylo... tak mi powiedzial mechanik. ale zbaczamy z tematu... ja u siebie zalozylem karton do polowy chlodnicy. i troche wolniej sie chlodzi i mocniej trzyma cieplo ale nie zeby ogrzewanie nie grzalo. uwazam ze jesli masz sprawny termostat i nie zabita nagrzewnice (a ja tak mialem) karton jest zbedny...
rosomak1983 napisał/a: | JayChyl napisał/a:
Uszczelka może się sama zużyć (zacząć puszczać olej na zewnątrz. np) po 150,000+ km.
moze sama ale mozna jej w tym pomóc...
A wydmuchac uszczele w japończyku samo z siebie to nie byle sztuka. |
|
_________________
 |
|
|
|
 |
Alexander [Usunięty]
|
Wysłany: 04-02-2010, 14:13
|
|
|
zdecydowanie póki zimny to tylko niski zakres obrotowy... to pierwsza rzecz którą powtarzam mamie niczym mantrę jak zamierza jechać moim autem ... druga to omijanie dziur
Hugo napisał/a: | P.S. Jak tam śmiga mój "były"? |
bardzo dobrze śmiga od kiedy rok temu uporałem sie z tymi falującymi obrotami to tylko tankuje chociaż nie ukrywam, że jak tylko się jakaś kaska pojawi będę rozglądał się za czymś z większym zasobem mocy pod maską, ale już przekonuje rodziców żeby ode mnie wzięli colta bo żal go sprzedawać |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 04-02-2010, 16:11
|
|
|
Alexander napisał/a: | ale już przekonuje rodziców żeby ode mnie wzięli colta bo żal go sprzedawać | No to świetnie. Właśnie wczoraj z bratem rozmawialiśmy na jego temat i stwierdziliśmy, że popełniłem duży błąd sprzedając go. To faktycznie jest cacko. Powodzenia. Przepraszam za OT. |
|
|
|
 |
lukaszpl
Mitsumaniak ..::Grim Reaper::..

Auto: Carisma GDI LX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Wrz 2008 Posty: 178 Skąd: LDZ
|
Wysłany: 04-02-2010, 22:41
|
|
|
Zielik napisał/a: | dokladnie. jazda na wysokich obrotach na zimnym silniku grozi zniszczeniem uszczelki pod glowica...
|
Bardziej martwiłbym się o silnik niż o głupią uszczelkę ... uszczelkę zawsze można wymienić, chociaż nie jest to tanie. Zimny olej jest gęstszy, ma inne właściwości smarne, łatwiej wtedy o zerwanie filmu olejowego. Inny problem to też nierównomierny wzrost temperatury na poszczególnych elementach. Generalnie jak nie chce się mieć problemów to należy zwracać uwagę na obrotomierz, oczywiście jeśli się go posiada |
_________________ Carisma GDI LX '98 125KM - srebrna strzała
Colt GLXi 1.6 16V '95 113KM - biały miś R.I.P.
 |
|
|
|
 |
czarnuch23
Mitsumaniak Jaszczomp:>

Auto: Outlander 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 25 Cze 2006 Posty: 771 Skąd: WAWA
|
Wysłany: 04-02-2010, 22:58
|
|
|
Wychodzi na to ze wszscy mysla ze zaraz jak mis odpali to go zarzynam do od ciecia :>
Kilka moich spostrzeżeń:
1 pomysl z zaslanianiem chlodnicy kartonem sprawdzal sie w polonezach z przed 20 lat.
2 Sprawny termostat zapewnia komfort jazdy i psychiki (nie przegrzejemy silnika jesli zrobi sie ciutke cieplej)
3 Zaslanianie kartonem (ktory jest malo odporny na wilgoc) moze skonczyc sie zle dla chlodnicy. Usuniecie syfu z niej bedzie trudne a jej sprawnosc spadnie.
4 Olej ma wielkie znaczenie na temperature pracy, Plyn jaki mamy zalany (plyn sie starzeje i traci swoje wlasciwosci), ale i stan samego silnika i komponentow chlodzenia.
5 Otwarcie nawiewu goracego powietrza na full spowolni w niskiej temperaturze nagrzewanie silnika. Termostat bedzie zamkniety i chlodnica nie bedzie dzialac ale powietrze w kabinie ma podobna temp co to na zewnatrz a nagrzewnica nie jest niczym innym jak mala "chlodnica" i ona wyziebia uklad dosc skutecznie.
Jazda niedogrzanym samochodem jest nieprzyjemna ale przegrzanie silnika kosztuje spore pieniadze.... teraz temperatury sie mocno wahają, na drogach jest duzo sniegu ale i wody (zwlaszcza dzis na trasie bialy - wwa).
Nie jest tak wazne czy uklad nagrzewa sie w 5 minut czy 20 wszystko zalezy od warunkow, wazne ze sie dogrzewa a pozniej nie wychladza bez podstawnie. |
_________________ http://www.3xl.in.lublin....lcik-czarnuch23 |
|
|
|
 |
|