Grzeje się i wypija płyn |
Autor |
Wiadomość |
mazda10000
Mitsumaniak
Auto: Mitsubishi Sigma 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 09 Wrz 2010 Posty: 593 Skąd: Szczecin/Gdańsk
|
Wysłany: 16-01-2011, 19:22
|
|
|
Ok masz rację - leje się na plecionki. Aczkolwiek strzał był nieudany. Może i dobrze bo dostanie tych rurek do nagrzewnicy jest mega trudne i musiałbym coś kombinować u jakichś rzemieślników, albo wydać co najmniej 300 zł... Więc tak woda wycieka w stałym tempie - ok 1l/100km. Jak wleję tyle płynu ile trzeba to się leje na tą plecionkę,( przy starcie i dodaniu gazu słychać dźwięk przypominający przelewanie się wody w butelce) teraz właściwie ciężko stwierdzić czy dalej się ulewa, w każdym razie(kiedy płynu jest trochę poniżej normy) nie leje się na plecionkę, bo nie ma dymu spod maski. W poniedziałek idę do mechanika i będzie kombinował, ale może obejdzie się bez niego. Aha macie osłonę rozrządu do 12v? Jak będzie pozbawiona wad itd. to biorę od razu |
|
|
|
 |
krzysiek65
Forumowicz

Auto: DIAMANTE 12v93r.kombi automat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lis 2007 Posty: 59 Skąd: Kraśnik
|
Wysłany: 16-01-2011, 22:17
|
|
|
ja stawiam na początek końca uszczelki pod głowicą |
_________________ -------- COŚ POTRZEBA? pisz na PW, dzwoń lub smsuj na +49 152 169 86005
 |
|
|
|
 |
mazda10000
Mitsumaniak
Auto: Mitsubishi Sigma 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 09 Wrz 2010 Posty: 593 Skąd: Szczecin/Gdańsk
|
Wysłany: 17-01-2011, 19:17
|
|
|
Dziś byłem u mechanika ten cały dzień szukał wycieku (od 8 do 17) i nic nie znalazł płyn leje się na podłużnicę ale tak poza tym żadnych śladów wycieku, głowice są suche ( nie ma także płynu w oleju, a z rury wydechowej wydobywa się niewidzialny gaz o normalnym ( bez domieszki plynu chłodniczego) zapachu, więc uszczelka pod głowicą odpada, nie leje się także z nagrzewnicy bo podłoga jest sucha. No w każdym razie mechanik chodził cały czas koło auta i pod autem z taką bezradną miną że nie wiedziałem czy się śmiać czy płakać. Nie wiem może wy coś poradzicie? Bo ja powoli tracę resztki sił... |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 17-01-2011, 20:05
|
|
|
A jesteście pewni że nie leje się z pompy wodnej? Jakiej firmy była zakładana? Być może ją diabli wzięli. Ja miałem u siebie własnie wyciek z pompy i były zacieki w okolicach plecionki.
http://forum.mitsumaniaki...%BFby+uszczelka |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
zbyszek05
Forumowicz balcer
Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 04 Cze 2007 Posty: 1236 Skąd: Zambrow
|
Wysłany: 18-01-2011, 14:21
|
|
|
czyli jak nie widac to nie wycieka....problem masz z głowy
A tak poważnie - jedz na kanał - mechanika w kanał a ty do samochodu - odalony silnik i po obrotach tak jakbyś jezdził po mieście daj mu po 3500-4000 obrt.i przytrzymaj ,niech się wentylatory załączą parę razy - nie wierzę że nie poleci ...Będzie ciśnienie w układzie i musi gdzieś polecieć skoro masz wyciek. |
_________________ 6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM
 |
|
|
|
 |
mazda10000
Mitsumaniak
Auto: Mitsubishi Sigma 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 09 Wrz 2010 Posty: 593 Skąd: Szczecin/Gdańsk
|
Wysłany: 18-01-2011, 22:11
|
|
|
No problem nie jest taki prosty, ale ostatnio rozmawiałem z sąsiadem od którego kupiłem auto i który ma jeszcze drugą taką Sigmę i doszliśmy do wniosku że przy okazji ściągania skrzyni biegów mechanik mógł jakoś błędnie podłączyć tą rurkę która idzie przez skrzynię biegów, bo jemu też parę razy się to zdarzyło. Auto było na podnośniku i płyn chłodniczy odkryliśmy tylko na podłużnicy... |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 18-01-2011, 22:26
|
|
|
Ale, o czym ty mówisz? To jest automat? Bo nie do końca jestem pewien o czym mowa... |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
mazda10000
Mitsumaniak
Auto: Mitsubishi Sigma 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 09 Wrz 2010 Posty: 593 Skąd: Szczecin/Gdańsk
|
Wysłany: 18-01-2011, 23:00
|
|
|
Nie, manual, wczoraj nawet oglądałem na schematach, przez skrzynię biegów idzie taka rurka na końcu zagięta. Jak macie serwisówkę do 6G72 to na stronie 11E67 podpunkty 15-17 |
|
|
|
 |
wojtas
Mitsumaniak

Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 3559 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 18-01-2011, 23:44
|
|
|
Ta rurka o której piszesz idzie nad skrzynią a nie przez skrzynie. Natomiast jest otwór technologiczny w bloku pomiędzy skrzynią a silnikiem. Może BORK ( zaślepka ) się rozszczelniła.
[ Dodano: 19-01-2011, 22:28 ]
 |
_________________ ..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15'] |
|
|
|
 |
Slaw
Forumowicz Śmigma

Auto: Sigma 3.0 V6 24v 93r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy Dołączył: 25 Lut 2007 Posty: 343 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 21-01-2011, 12:44
|
|
|
Chodzi zapewne o rurę wychodzocą z pompy wody zakończoną dokładanym kolankiem.Takie rozwiązanie mają właśnie 12v w manualu,podczas wybierania skrzyni trzeba te kolanko odkręcić od korpusu skrzyni i zdemontować uważając by nie wysunąć rury z z pompy.Często puszcza na oringach na skutek starość lub złego montażu np.uszczerbieniu |
|
|
|
 |
wojtas
Mitsumaniak

Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 3559 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 21-01-2011, 17:36
|
|
|
Wszystko możliwe tylko że, dopóki się nie rozbierze to można tylko przypuszczać. Koło zamachowe w dość dobry sposób kamufluje wycieki płynu, gdy silnik pracuje. |
_________________ ..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15'] |
|
|
|
 |
mazda10000
Mitsumaniak
Auto: Mitsubishi Sigma 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 09 Wrz 2010 Posty: 593 Skąd: Szczecin/Gdańsk
|
Wysłany: 21-01-2011, 18:26
|
|
|
Na razie moje przypuszczenia stawiam właśnie na te o ringi albo na uszczelkę pod głowicą. Czy gdyby te oringi puszczały albo mechanik przy demontowaniu skrzyni zapomniał by odkręcić to kolanko od korpusu skrzyni i delikatnie wysunął by ją z pompy, czy coś podobnego, to czy woda nie wylała by się od razu?
[ Dodano: 21-01-2011, 18:28 ]
Aha no i ostatnio rozmawiałem z poprzednim posiadaczem i mówił że po wymianie uszczelki pod głowicą tylko raz dokręcał głowicę, czy nie powinien zrobić tego 2 razy? |
|
|
|
 |
Slaw
Forumowicz Śmigma

Auto: Sigma 3.0 V6 24v 93r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy Dołączył: 25 Lut 2007 Posty: 343 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 21-01-2011, 18:37
|
|
|
Nie ma takiej opcji,żeby uleciała woda nagle.Po prostu mógł nie wsunąćj jej na miejsce najlepiej dobić delikatnie młotkiem przez drewienko.A ogólnie to pompę wody zmieniałeś? |
|
|
|
 |
mazda10000
Mitsumaniak
Auto: Mitsubishi Sigma 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 09 Wrz 2010 Posty: 593 Skąd: Szczecin/Gdańsk
|
Wysłany: 21-01-2011, 19:05
|
|
|
Tak pompa wody była zmieniana jakieś 10 tys. km |
|
|
|
 |
wojtas
Mitsumaniak

Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 3559 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 21-01-2011, 20:56
|
|
|
Z tego co zrozumiałem czytając ten temat to płyn pojawia się na tej „ podłużnicy ”
Czyli pompa raczej odpada. Już bardziej ten oring o którym wspomniał Sław :
 |
_________________ ..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15'] |
|
|
|
 |
|