Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Grzeje się i wypija płyn
Autor Wiadomość
mazda10000 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Sigma 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 593
Skąd: Szczecin/Gdańsk
Wysłany: 16-01-2011, 19:22   

Ok masz rację - leje się na plecionki. Aczkolwiek strzał był nieudany. Może i dobrze bo dostanie tych rurek do nagrzewnicy jest mega trudne i musiałbym coś kombinować u jakichś rzemieślników, albo wydać co najmniej 300 zł... Więc tak woda wycieka w stałym tempie - ok 1l/100km. Jak wleję tyle płynu ile trzeba to się leje na tą plecionkę,( przy starcie i dodaniu gazu słychać dźwięk przypominający przelewanie się wody w butelce) teraz właściwie ciężko stwierdzić czy dalej się ulewa, w każdym razie(kiedy płynu jest trochę poniżej normy) nie leje się na plecionkę, bo nie ma dymu spod maski. W poniedziałek idę do mechanika i będzie kombinował, ale może obejdzie się bez niego. Aha macie osłonę rozrządu do 12v? Jak będzie pozbawiona wad itd. to biorę od razu
 
 
krzysiek65 
Forumowicz


Auto: DIAMANTE 12v93r.kombi automat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lis 2007
Posty: 59
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 16-01-2011, 22:17   

ja stawiam na początek końca uszczelki pod głowicą
_________________
-------- COŚ POTRZEBA? pisz na PW, dzwoń lub smsuj na +49 152 169 86005
 
 
mazda10000 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Sigma 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 593
Skąd: Szczecin/Gdańsk
Wysłany: 17-01-2011, 19:17   

Dziś byłem u mechanika ten cały dzień szukał wycieku (od 8 do 17) i nic nie znalazł płyn leje się na podłużnicę ale tak poza tym żadnych śladów wycieku, głowice są suche ( nie ma także płynu w oleju, a z rury wydechowej wydobywa się niewidzialny gaz o normalnym ( bez domieszki plynu chłodniczego) zapachu, więc uszczelka pod głowicą odpada, nie leje się także z nagrzewnicy bo podłoga jest sucha. No w każdym razie mechanik chodził cały czas koło auta i pod autem z taką bezradną miną że nie wiedziałem czy się śmiać czy płakać. Nie wiem może wy coś poradzicie? Bo ja powoli tracę resztki sił...
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 17-01-2011, 20:05   

A jesteście pewni że nie leje się z pompy wodnej? Jakiej firmy była zakładana? Być może ją diabli wzięli. Ja miałem u siebie własnie wyciek z pompy i były zacieki w okolicach plecionki.

http://forum.mitsumaniaki...%BFby+uszczelka
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
zbyszek05 
Forumowicz
balcer

Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 04 Cze 2007
Posty: 1236
Skąd: Zambrow
Wysłany: 18-01-2011, 14:21   

czyli jak nie widac to nie wycieka....problem masz z głowy :wink:

A tak poważnie - jedz na kanał - mechanika w kanał a ty do samochodu - odalony silnik i po obrotach tak jakbyś jezdził po mieście daj mu po 3500-4000 obrt.i przytrzymaj ,niech się wentylatory załączą parę razy - nie wierzę że nie poleci ...Będzie ciśnienie w układzie i musi gdzieś polecieć skoro masz wyciek.
_________________
6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną :-) Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM ;)
 
 
mazda10000 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Sigma 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 593
Skąd: Szczecin/Gdańsk
Wysłany: 18-01-2011, 22:11   

No problem nie jest taki prosty, ale ostatnio rozmawiałem z sąsiadem od którego kupiłem auto i który ma jeszcze drugą taką Sigmę i doszliśmy do wniosku że przy okazji ściągania skrzyni biegów mechanik mógł jakoś błędnie podłączyć tą rurkę która idzie przez skrzynię biegów, bo jemu też parę razy się to zdarzyło. Auto było na podnośniku i płyn chłodniczy odkryliśmy tylko na podłużnicy...
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 18-01-2011, 22:26   

Ale, o czym ty mówisz? To jest automat? Bo nie do końca jestem pewien o czym mowa...
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
mazda10000 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Sigma 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 593
Skąd: Szczecin/Gdańsk
Wysłany: 18-01-2011, 23:00   

Nie, manual, wczoraj nawet oglądałem na schematach, przez skrzynię biegów idzie taka rurka na końcu zagięta. Jak macie serwisówkę do 6G72 to na stronie 11E67 podpunkty 15-17
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3559
Skąd: Gniezno
Wysłany: 18-01-2011, 23:44   

Ta rurka o której piszesz idzie nad skrzynią a nie przez skrzynie. Natomiast jest otwór technologiczny w bloku pomiędzy skrzynią a silnikiem. Może BORK ( zaślepka ) się rozszczelniła. :idea:

[ Dodano: 19-01-2011, 22:28 ]
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
 
 
 
Slaw 
Forumowicz
Śmigma


Auto: Sigma 3.0 V6 24v 93r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 25 Lut 2007
Posty: 343
Skąd: Suwałki
Wysłany: 21-01-2011, 12:44   

Chodzi zapewne o rurę wychodzocą z pompy wody zakończoną dokładanym kolankiem.Takie rozwiązanie mają właśnie 12v w manualu,podczas wybierania skrzyni trzeba te kolanko odkręcić od korpusu skrzyni i zdemontować uważając by nie wysunąć rury z z pompy.Często puszcza na oringach na skutek starość lub złego montażu np.uszczerbieniu
 
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3559
Skąd: Gniezno
Wysłany: 21-01-2011, 17:36   

Wszystko możliwe tylko że, dopóki się nie rozbierze to można tylko przypuszczać. Koło zamachowe w dość dobry sposób kamufluje wycieki płynu, gdy silnik pracuje.
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
 
 
 
mazda10000 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Sigma 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 593
Skąd: Szczecin/Gdańsk
Wysłany: 21-01-2011, 18:26   

Na razie moje przypuszczenia stawiam właśnie na te o ringi albo na uszczelkę pod głowicą. Czy gdyby te oringi puszczały albo mechanik przy demontowaniu skrzyni zapomniał by odkręcić to kolanko od korpusu skrzyni i delikatnie wysunął by ją z pompy, czy coś podobnego, to czy woda nie wylała by się od razu?

[ Dodano: 21-01-2011, 18:28 ]
Aha no i ostatnio rozmawiałem z poprzednim posiadaczem i mówił że po wymianie uszczelki pod głowicą tylko raz dokręcał głowicę, czy nie powinien zrobić tego 2 razy?
 
 
Slaw 
Forumowicz
Śmigma


Auto: Sigma 3.0 V6 24v 93r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 25 Lut 2007
Posty: 343
Skąd: Suwałki
Wysłany: 21-01-2011, 18:37   

Nie ma takiej opcji,żeby uleciała woda nagle.Po prostu mógł nie wsunąćj jej na miejsce najlepiej dobić delikatnie młotkiem przez drewienko.A ogólnie to pompę wody zmieniałeś?
 
 
 
mazda10000 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Sigma 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 593
Skąd: Szczecin/Gdańsk
Wysłany: 21-01-2011, 19:05   

Tak pompa wody była zmieniana jakieś 10 tys. km
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3559
Skąd: Gniezno
Wysłany: 21-01-2011, 20:56   

Z tego co zrozumiałem czytając ten temat to płyn pojawia się na tej „ podłużnicy ”



Czyli pompa raczej odpada. Już bardziej ten oring o którym wspomniał Sław :

_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.